چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
محسن ولیئی

حوزه/ رئیس مرکز خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری» گفت: این جشنواره ملی یک اتفاق خوب و بی‌سابقه است که در تاریخ تشکل‌های اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین حرکت جمعی بین نهادهای حاکمیتی، تشکل‌های مردمی و مجامع ملی است که در کنار هم قرار گرفتند تا یک رویداد فرهنگی اجتماعی را رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری نخستین دوره جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری»، در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، رئیس مرکز خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم خدمت اصحاب رسانه گفت: این جشنواره ملی یک اتفاق خوب و بی‌سابقه است که در تاریخ تشکل‌های اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین حرکت جمعی بین نهادهای حاکمیتی، تشکل‌های مردمی و مجامع ملی است که در کنار هم قرار گرفتند تا یک رویداد فرهنگی اجتماعی را رقم بزنند.

دبیر جشنواره افزود: مخاطب ما تخصصی است و به هیچ عنوان با خیرین و اشخاص و کسانی که ساختار مدیریتی تشکلی ندارند، کاری نداریم.

وی گفت: با توجه به آسیب شناسی که در سال‌های گذشته به صورت میدانی و علمی در رابطه با تشکل‌های مردمی خیریه انجام شده مشخص شد که بخش قابل توجهی از موسسات مدیریت حرفه‌ای و ساختارمند حرفه‌ای ندارند. خیلی از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند در بعضی از موسسات اثربخشی و اثرگذاری ندارد. رویکرهای آن‌ها حرفه‌ای و موضوع محور برای رفع نیازهای جامعه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه در تشکل‌های مردمی شفافیت حرف اول را می‌زند و در بعضی موسسات اعتبار و سرمایه اجتماعی که ضرورت دارد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: در مقابل موسساتی داریم که به صورت حرفه ای، علمی و تخصصی و با حرکت جمعی و استاندارهای سازمان اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: ضرورت داشت اتفاقی بیفتد و بخشی از تشکل‌ها به سمتی بروند که عملیات کار خیریه و اجتماعی را به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام دهند.

نخستین دوره جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری» با بیان اینکه دو دبیرخانه مرکزی در سازمان اوقاف و دبیرخانه اجرایی در مرکز خیر ماندگار در روند برگزاری این جشنواره نظارت دارند گفت: بخش ارزیابی و داوری توسط تشکل‌ها انجام خواهد گرفت. یک گروه و هیئت علمی با حضور پیشکسوتان شکل گرفته و اولین مرحله خودارزیابی است. در مرحله بعدی ارزیابی به صورت میدانی و علمی انجام خواهد شد.

وی گفت: در روند برگزاری جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری» توجه به شاخص‌ها یکی از مهمترین بخش است و جشنواره‌ای است که اعطای نشان دارد و ضرورت دارد که شاخص‌های آن علمی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha