جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
نیکوکاری

حوزه/ معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی کشور و دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره «اعطای نشان نیکوکاری» گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های یک حکومت مطلوب، افزایش میزان مشارکت و بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری نخستین دوره جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری»، در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

محسن ولیئی، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی کشور و دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره در این نشست گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های یک حکومت مطلوب، افزایش میزان مشارکت و بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: تعدادی از سازمان‌های دولتی و نهادهای مرتبط با دولت در عرصه پروانه و صدور مجوز برای تشکل‌های مردمی در حوزه کار و احسان اقدام می‌کنند که از مهمترین این سازمان‌ها وزارت کشور است که قریب به ۱۱ هزار تشکل را تاکنون مجوز صادر کرده است. سازمان بهزیستی، ناجا و وزارت ورزش و جوانان نیز بر اساس قانون می‌توانند نسبت به صدور پروانه برای کار خیر اقدام کنند.

دبیر جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری»، گفت: در کنار دستگاه‌های دولتی برخی نهادها مثل کمیته امداد نسبت به صدور مجوز برای کارهای خیر و نیکوکاری اقدام می‌کنند که در برآورد صورت گرفته حدود ۷۳ هزار فعال در این حوزه تحت عنوان تشکل‌های مردمی و حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی در حوزه کار و احسان فعال هستند.

وی با بیان اینکه نظام ارزیابی و تقدیر از فعالان حوزه کار خیر در کشور وجود ندارد، افزود: این به عنوان اشکالاتی است که در نظام تشکل‌ها در کشور وجود دارد.

ولیئی، رتبه بندی تشکل‌های مردم نهاد توسط وزارت کشور را به عنوان اتفاقی خوب عنوان کرد و افزود: دومین اتفاق خوب نیز برگزاری جشنواره ملی «اعطای نشان نیکوکاری» برای حوزه تشکل‌های کار خیر است که بانی این کار سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی کشور درباره اظهار کرد: نشان نیکوکاری برای تجلیل از تشکل‌های خیریه برتر که فعالیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های خدماتی و حمایتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری داشته‌اند، اهداء می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد ترویج و گسترش کار تخصصی و حرفه‌ای در فعالیت‌های نیکوکارانه، معرفی الگوهای برتر حوزه نیکوکاری و تجلیل از تشکل‌های خیریه برتر است.

ولیئی گفت: عموم خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز سراسر کشور که در سه عرصۀ «ارائه خدمات حمایتی و معیشتی»، «عمران و آبادانی» و «توسعۀ زیست‌بوم احسان و نیکوکاری» فعال هستند، از امروز تا ۱۵ مردادماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سایت Neshanenikookari.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره عنوان کرد: تشکل‌هایی که در سطح شهرستانی، استانی و ملی موفق به کسب شرایط و امتیازات لازم شوند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ولیئی گفت: به برگزیدگان این جشنواره که پس از انجام فرایند داوری در پاییز سال جاری معرفی می‌شوند، نشان نیکوکاری و تسهیلات ویژه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha