چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
بارکلیز

حوزه/ در پی سرمایه‌گذاری بانک بارکلیز در شرکت‌هایی که تولیدکنندۀ تسلیحات جنگی برای رژیم صهیونیستی هستند، حامیان فلسطین حدود ۲۰ شعبۀ این بانک را رنگ‌پاشی کردند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از سی.ان.ان، فعالان حامی فلسطین و آب و هوا در اعتراض به معاملات تجاری بانک بارکلیز در رژیم صهونیستی و همچنین تأمین منابع مالی برای صنایع آلاینده ، حدود ۲۰ شعبۀ این بانک را رنگ‌پاشی کردند.

گروه «اقدام فلسطین» که یک گروه معترض حامی فلسطین است در بیانیه‌ای که دوشنبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشت، گفت: پنجره‌ها شکسته شد و روی ساختمان‌های بانک ازجمله شعبۀ لندن با اسپری قرمز، رنگ پاشیده شده است تا بدین صورت از بانک بخواهیم سرمایه‌اش را از تجارت تسلیحات جنگی رژیم صهونیستی و همچنین سوخت‌های فسیلی بیرون بکشد.

در ادامۀ این بیانیه آمده است معترضان سنگ‌هایی که بر روی آن‌ها اسامی فلسطینیانی که جانشان را در جنگ غزه از دست داده‌اند حکاکی شده بود به پنجره‌های شعبۀ بانک ادینبورگ، در پایتخت اسکاتلند، پرتاب کردند.

این گروه همچنین گفت: استیصال از پیشرفت محدود بارکلیز جهت توقف تأمین منابع مالیِ نسل‌کشی و عوامل مخرب آب و وهوا به ایجاد روند اساسی و جدیدی از فعالیت‌های اعتراضی کمک کرده است؛ تا زمانی که بارکلیز به‌طور کامل این تأمین مالی را که در الگوی تجاری‌ خود قرار داده است متوقف نکند، اعتراضات هدفمند ادامه خواهد داشت.

گزارشی که کمپین همبستگی فلسطین، کمپین علیه تجارت اسلحه و جنگ علیه فقر در ماه مه منتشر کردند، ادعا شد که بارکلیز دست‌کم در ۹ شرکت سهام دارد که معروف به تولید تسلیحات و فناوری نظامی جهت فروش به رژیم صهیونیستی هستند و از آن‌ها در حملات نظامی به فلسطین استفاده می‌شود یا طبق همین گزارش، بارکلیز به این شرکت‌ها وام و خدمات مالی ارائه کرده است.

گفتنی است پلیس لندن در ایکس، توییتر سابق، اعلام کرد: در رابطه با خسارت وارده به شعبۀ لندنِ بانک بارکلیز در دوشنبه، سه مرد دستگیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha