یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
یادمان پدر شعر انقلاب

حوزه/ همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، رادیو ایران ویژه برنامه «مستند ایران» را تقدیم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر معاصر ایران در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد.

زهره سربازی، تهیه‌کننده «مستند ایران» بیان کرد: در این مستند رادیویی به دنبال واکاوی آن هستیم که چطور و چگونه به زنده یاد حمید سبزواری لقب پدر شعر انقلاب تعلق گرفت. در «مستند ایران» کلام مقام معظم رهبری و بزرگان زبان و ادبیات فارسی درباره زنده‌یاد حمید سبزواری و ویژگی‌های اشعار وی و تاثیر اشعارش بر انقلاب اسلامی را خواهیم شنید و همچنین در بخشی از برنامه قسمتی از شعرخوانی وی پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده رادیویی افزود: حمید سبزواری چندین اثر از جمله «سرود درد» و «سرود سپیده» دارد. شعر سبزواری شناسنامه زمانمند انقلاب نامیده می‌شود به طوری که او «مدال درجه یک هنر در رشته ادبیات» را دریافت کرد و اولین شاعری بود که کتابش یعنی «سرود درد» در سال ۱۳۷۵ به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

«مستند ایران» سه‌شنبه ۲۲ خرداد، مروری بر زندگی هنری و انقلابی مرحوم حمید سبزواری دارد و با تهیه‌کنندگی زهره سربازی و روایتگری زکیه کشکولی ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha