جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: مراقب باشیم کسی که دیگران را برای رسیدن به قدرت تخریب می‌کند، به مردم و به اعتماد و سرمایه ملی هم خیانت می‌کند چرا که برای او قدرت مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: در ایام پیش رو هم کاندیداها و هم طرفداران آنها را به رعایت تقوا و مراقبت در این زمینه دعوت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم در این ایام دچار سوء تفاهم نشویم و به تخریب یکدیگر نپردازیم، گفت: کسانی که برای شهادت امام حسین(ع) غسل شهادت کردند الان در جهنم هستند و به بیان دیگر دیگر مراقب باشیم تا قربتاً الی الله همدیگر را تخریب نکنیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی پایه‌اش بر عدالت و آگاهی جامعه است، یادآور شد: در مردم سالاری دینی باید فضای انتخابات هم به سبک اسلامی باشد و به دور از منازعات سیاسی باشیم.

وی با بیان اینکه فضای سیاسی در دنیا بر اساس قدرت طلبی است اما در نظام اسلامی قدرت و حکومت موضوعیت ندارد، اظهار کرد: نگاه حاکم در جامعه اسلامی نسبت به حکومت همان است که امیرالمومنین(ع) فرمود، کفش وصله‌دار من در نظرم از حکومت بر همه عالم بیشتر ارزش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: در جامعه اسلامی، قدرت و حکومت ابزاری برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه مراقب باشیم فضای انتخابات به سمت درگیری‌ها حرکت نکند، خاطرنشان کرد: مطلوب دشمن نیز این است که فضای انتخاب به سمت نزاع و درگیری رود تا از آن به نفع خود بهره‌ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه یکی از سو استفاده‌های دشمن از این فضا این است که اعتبار نظام را زیر سوال می‌برد، یادآور شد: اگر فضای انتخابات به سمت اختلافات سوق پیدا کند، همانند موضوعی که در سال‌های گذشته در مناظرات مشاهده کردیم، دشمن با استفاده از این شرایط هم اعتبار نظام را زیر سوال می‌برد، هم سیاه‌نمایی می‌کند، هم امید به اصلاح جامعه را از بین می برد و هم انتخاب شایسته و اصلح را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی به دنبال تخریب و نزاع باشد در راستای اهداف دشمن حرکت کرده است، ابراز کرد: امروز نیز دشمن تلاش می‌کند تا فضا را به این سمت هدایت کند و لذا باید مراقب نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن باشیم و هر فردی به تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود بپردازد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بر آن است که انتخابات باید اخلاق محور باشد، اظهار کرد: مراقب باشیم کسی که دیگران را برای رسیدن به قدرت تخریب می‌کند، به مردم و به اعتماد و سرمایه ملی هم خیانت می‌کند چرا که برای او قدرت مهم است.

وی در باب نحوه تشخیص فرد اصلح نیز خاطرنشان کرد: اصلح یعنی ادامه دهنده مسیر خدمت و گفتمانی که تولید ثروت و قدرت برای کشور کند، که این همان مطالبات اصلی مردم است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید در راستای تثبیت جایگاه کشور در منطقه و جهان خصوصاً پس از عملیات وعده صادق حرکت کند، گفت: لازم است تا رئیس جمهور نسبت به حفظ و ارتقای اقتدار کشور بعد از وعده صادق حساس باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید فهم دقیقی از اتفاقات بین‌المللی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان کشورهای غربی همان شعارهای انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تصریح کرد: البته رئیس جمهور اصلح کسی است که توان اجرایی بیشتری برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم داشته باشد.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های نامزدهای ریاست جمهوری گفت: تا به اینجای کار در ظاهر کاندیداهای ریاست جمهوری تبلیغات منطقی‌تری را داشته‌اند و این مهم قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله طه‌محمدی، ابراز کرد: باید از حضور پرشور مردم در مراسم‌های مختلف به مناسبت درگذشت امام جمعه فقید همدان تشکر کنم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سالار IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    کاش از صفات و مجاهدت های رئیس جمهور هم میگفتین.