چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
لائینی

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: باید مراقب باشیم که فرهنگ مصرف‌گرایی محض در روستاها ترویج پیدا نکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی طی سخنانی در دیدار مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی و دستگاه‌های وابسته به‌مناسبت روز جهاد کشاورزی، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و سالروز تأسیس جهاد سازندگی گفت: شهید رئیسی در صبح جمعه که جلسه‌ای با وزرا داشتند در رابطه با عدم استفاده از ارز ترجیحی برای واردات دو بحث استفاده از اینکه از چه ارزی استفاده شود و اینکه مقدار واردات چقدر باشد صحبت کردند که نشان از دغدغه ایشان نسبت به کشاورزان دارد.

وی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه برنج و کشاورزی گفت: در سال‌های قبل صادرات حدود ۳۰ هزار تن بود و اکنون رشد ۱۲ برابری داشته است و باید واقعیت‌ها را بیان کنیم و دلمان را به آمار خوش نکنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه زیرساخت‌ها آماده صادرات نیست و کارهای زیادی باید انجام دهیم، افزود: باید در بحث شناسنامه‌دار شدن محصولات تلاش کنیم زیرا از نظر مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از دانش هسته‌ای در این حوزه ضعیف هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه قاچاق دام و خسارت ذبح دام‌های مولد جنایت است، گفت: متأسفانه روستاها را به سمت رفاهی محض و مصرف‌گرایی پیش بردند در حالی که سیاست مدیریت روستاها باید مثل گذشته باشد و این که روستاها صرفاً مصرف کننده باشند جالب نیست.

عضو خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: در حوزه دام و نظارت بر ذبح دام باید دقت‌های لازم در بحث تحقیقات کشاورزی صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha