سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با تاکید بر اهمیت انتخاب فرد اصلح تصریح کرد: باید در این مسیر فعالیت کرد و مردم را راهنمایی نمود و اکنون زمان حساس راهنمایی و هدایت گری است و باید هم چون طبیب دوّار باشیم و به سراغ مردم رفته و منتظر مردم نمانیم و فردی را که می دانیم لایق است انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با روحانیون طرح هجرت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که روحانیون طرح هجرت ضمن انجام فعالیت های تبلیغی خود باید ساعاتی را به تحصیل و افزایش توان علمی خود بپردازند اظهار داشت: کار طرح هجرت دشواری هایی نیز دارد، اما باید ساعاتی را نیز به دروس حوزوی اختصاص دهید، چرا که باید هر لحظه به دنبال رشد خود و آشنایی با مسائل دینی باشیم.

وی افزود: امروز بسیاری از امور نیاز به تبیین دارد و در شرایطی قرار داریم که دشمنان علیه شیعه و تشیع جبهه گرفته و دشمنی می کنند و سخنان بیهوده علیه شیعه بسیار است،بنابراین باید مردم را بیدار کنیم و این در حالی است که شیطان برای علما و روحانیت دام های خطرناک تری قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهمیت انتخاب فرد اصلح تصریح کرد: باید در این مسیر فعالیت کرد و مردم را راهنمایی نمود و اکنون زمان حساس راهنمایی و هدایت گری است و باید هم چون طبیب دوّار باشیم و به سراغ مردم رفته و منتظر مردم نمانیم و فردی را که می دانیم لایق است انتخاب کنیم.
آیت الله طباطبایی نژاد شناسایی و انتخاب کاندید دارای سابقه فعالیت و تجربه کار را مهم دانست و گفت: امیرمومنان(ع) در خطبه ۱۴۱ نهج البلاغه می فرماید" ای مردم، آنکه بداند که برادرش در دین ثابت قدم و استوار است و به راه راست می رود، نباید به بدگویی های مردم در حق او گوش فرا دهد".

وی اضافه کرد: زمانی که شورای نگهبان افراد را تایید کرده، حرف های بیهوده را گوش ندهید و به گفته های پوچ درباره آنها اعتماد نکنید، هم چنان که حضرت در ادامه خطبه ۱۴۱ می فرماید " چه بسا تیراندازی تیر را رها می کند و تیر آن به خطا می رود و یا حرفی می زند، اما حرف آن وارونه بیان می شود و بدانید بین حق و باطل غیر از چهار انگشت نیست و باطل این است که بگویی شنیدم و حق این است که بگویی دیدم".

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: باطل این است که بگوییم شنیدیم و حق آن است که بگوییم دیدیم و اگر به همین عمل نماییم ده ها قدم از تمدن اسلامی را برداشته ایم و این به معنای آن است که کار ما بسیار دشوار است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت کار روحانیون طرح هجرت تصریح کرد: باید به طور دائم به این فکر باشیم که امروز ما همانند دیروز نباشد و به ویژه روحانیون طرح هجرت باید این گونه باشند، چرا که روحانیت الگوی مردم هستند و هم با عمل خود و با بیان مسئله باید مسائل را به مردم آموزش دهند.

وی توجه و اهمیت دادن به نماز و آموزش آن به ویژه در بین جوانان و نوجوانان را امری ضروری دانست و عنوان کرد: هر یک از روحانیون طرح هجرت مانند یک رهبر در منطقه خود در کار هدایت مردم هستند و کار هدایت گری در مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی همه بر عهده ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha