پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام داستار

حوزه/ حجت الاسلام داستار با بیان اینکه حضرت ابراهیم خلیل الله و حضرت علی، ولی الله هستند، اضافه کرد: امامت حضرت ابراهیم(ع) و حضرت علی(ع) نشان دهنده این معنا است که ولایت و پیغمبری در امامت تبلور و تجلی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر امروز در مراسم دهه امامت و ولایت با تبیین نقش شعر ادبیات در ترسیم نمایی از وجود و عظمت اهل بیت بالاخص حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: عید قربان،عید حج الاکبر است و عید غدیر، عید الله الاکبر. عید قربان عید امتحان خانواده حضرت ابراهیم یعنی پدر و فرزند و مادر بود و عید غدیر عید خانواده حضرت علی (ع) است که با لطف پروردگار در قامت سلاله سادات در پهنه تاریخ با عظمت به عنوان خیر کثیر باقی ماندند.

حجت الاسلام داستار با بیان اینکه حضرت ابراهیم خلیل الله و حضرت علی، ولی الله هستند، اضافه کرد: امامت حضرت ابراهیم(ع) و حضرت علی(ع) نشان دهنده این معنا است که ولایت و پیغمبری در امامت تبلور و تجلی پیدا می‌کند.

وی به تبیین زاویه و محور اشتراک هر دو عید بزرگ اسلامی یعنی امامت حضرت ابراهیم و حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام پرداخت.

عضو هیئت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز با اشاره به حضور نزدیک به ۱۲۰ هزار نفری مسلمانان در واقعه غدیرخم، بیان کرد: پس از واقعه غدیر و حضور این تعداد نفر چه می‌شود که پیام غدیر، خلافت و ولایت حضرت علی(ع)، به تعویق می‌افتد، سوالی است که باید بدان تفکر کرد.

فرشته صافی افزود: پاسخ این سوال در این نکته مستتر است، سکوت افراد مومن و آگاه. امروز نیز جامعه در این مسیر قرار دارد، سکوت، بی توجهی و عدم شرکت در انتخابات، نه تنها مشکلی حل نخواهد کرد؛ بلکه می‌تواند منشأ مشکلات بزرگ‌تر و بیشتر باشد.

رونمایی از پوستر جشنواره مشاعره علوی

در حاشیه این مراسم از پوستر جشنواره مشاعره علوی از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha