پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
انتخابات

حوزه/ امام جمعه زیرکوه گفت: اگر مساجد تریبون‌های آزاد و میزگردهای گفتمان و کارگاه‌های روشنگری با حضور همه اقشار جامعه با موضوع انتخابات داشته باشند هم مشارکت بالا می‌رود و هم در انتخاب درست و آگاهانه مبتنی بر شاخصه های یک رئیس جمهور تراز انقلاب و فرد اصلح به مردم کمک می‌کند.

حجت الاسلام حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به فرمایش رهبر عزیز انقلاب مشارکت بالا موجب تقویت و اقتدار ملی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: قطعاً به فرمایش رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در انتخابات پیش روی ما یک پدیده پر دستاورد است و اهمیت حضور مردم در انتخابات بر کسی پوشیده نیست و هر زمان انتخابات های جمهوری اسلامی با مشارکت بالا رقم خورده در تقویت گفتمان انقلاب، عزت آفرینی و اقتدار نظام و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است.

حجت الاسلام صباغیان ادامه داد: در سیاست های نظام جمهوری اسلامی که برآیند نظام الهی است به صورت کلی مردم نقش استراتژیک داشته اند و در طول تاریخ هر جا نگاه می کنیم نتایج خوب و نتایج سوء حاصل عملکرد خود انسان بوده است.

امام جمعه زیرکوه گفت: هر کجا که بشر با آگاهی و البته بصیرت برای سرنوشت خودش اهمیت قائل شده سود برده است و هر کجا که نسبت به سرنوشت خودش بی تفاوت بوده خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه حماسه حضور مردم در انتخابات باید مبتنی بر انتخاب درست و شرع و شریعت باشد، افزود: در این صورت دستاوردهای معجزه گونه‌ای برای نظام و انقلاب در حوزه داخلی و خارجی خواهد داشت و اگر مردم برای تعیین درست سرنوشت خودشان در عرصه انتخابات وارد شوند و تحقیق کنند به فرمایش رهبر عزیز انقلاب خدا هم دل‌های آن‌ها را به سمت بهترین گزینه هدایت خواهد کرد.

حجت الاسلام صباغیان عنوان کرد: در انتخابات پیش رو، حماسه ای کم نظیر با مشارکت بالا را مردم خلق خواهند کرد و حضور حداکثری مردم برای نظام دارای دستاوردهای بزرگی خواهد بود البته همه دلسوزان نظام باید از هیچ کوششی برای بصیرت افزایی و تبیین و روشنگری در جهت دعوت مردم به انتخابات دریغ نکنند.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه اجتماعی و محکم اسلام، مسجد بوده است، افزود: مساجد قرارگاه بصیرت افزایی و معرفتی در همه عرصه ها بوده اند و انتخابات یکی از مهمترین رویدادهای تأثیرگذار انقلاب اسلامی است که باید مساجد به عنوان مهم ترین سنگرهای جهاد تبیین و تحلیل انتخابات باشند.

وی ادامه داد: البته متأسفانه در مساجد کارکردهای بسیار مهمی که پیامبر(ص) برای آن عملاً تعیین کردند را امروز کمتر مشاهده می‌کنیم در حالی اول انقلاب مرکز همه برنامه های انقلاب مسجد بود، باید شبکه بزرگ مساجد با رهبری و مدیریت امام مسجد در همه موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش پر رنگ و فعال داشته باشند.

حجت الاسلام صباغیان در ادامه گفت: اگر مساجد تریبون‌های آزاد و میزگردهای گفتمان و کارگاه های روشنگری با حضور همه اقشار جامعه اعم از زنان و مردان با موضوع انتخابات داشته باشند هم مشارکت بالا می‌رود و هم در انتخاب درست و آگاهانه مبتنی بر شاخصه های یک رئیس جمهور تراز انقلاب و فرد اصلح به مردم کمک می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: اگر زمینه حضور جوانان در مساجد فراهم شود در حضور رأی اولی ها و البته انتخاب آگاهانه آن ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha