جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
معارف غدیر

حوزه/ معاونت فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان گلستان، نشست معارف غدیر را با حضور مبلغان خواهر گلستانی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، در دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر معاونت فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان گلستان، نشست غدیر را با حضور جمعی از طلاب این استان در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان برگزار کرد.

خانم لیلا کابوسی گفت: واقعه غدیر، سندی برای تداوم خط «رسالت» در جلوه «امامت» برای هدایت پیشگان بوده و صراطی است که به سنّت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیهوآله‌وسلم) منتهی می‌شود.

وی گرامیداشتِ غدیر را بیعت دوباره با امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) دانست که بزرگداشت آن به امت شیعه نیز سفارش شده است و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز با نام‌گذاری ایام عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت، زمینه را برای جایگاه بلند غدیر فراهم فرموده اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: این معاونت در راستای تحقق آموزه ها و معارف غدیر با توجه به اهمیت نقش حوزه های علمیه خواهران در فرهنگ سازی و تعمیق آموزه های دینی، اقدام به برگزاری نشست تخصصی معارف غدیر ویژه طلاب و مبلغان خواهر کرده است.

خانم کابوسی ادامه داد: به منظور ارتقای سطح دانشی و مهارتی مبلغان و طلاب خواهر در تبیین فضایل امیر المومنین(علیه‌السلام) و پاسخگویی به شبهات مربوطه، نشست تخصصی معارف غدیر برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان افزود: در این نشست که حدود ۸۰ نفر از مبلغان سراسر استان حضور داشتند، استاد مربوطه در بخش اول به بیان معارف غدیریه از منظر تاریخ و آیات و روایات پرداخت و در بخش دوم با استفاده از تکنیک مناظره و مباحثه، به شبهات غدیر مطرح و پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha