جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
غدیر

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: اعلام و نصب ولایت علی(علیه‌السلام) در روز غدیر و پیام اکمال دین با اعلام ولایت، همه کفار را مأیوس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم طاهره ربانی در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که با حضور بانوان، کارکنان، طلاب و اساتید در مدرسه علمیه حضرت صدیقه‌فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: عید غدیر خم روزی است که منصب ولی‌اللهی از سوی خداوند تعیین و جانشین پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به عنوان پرچم‌دار مسیر هدایت معرفی شده است.

وی با بیان این که ولایت، کل رسالت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، افزود: امامت و جانشینی حضرت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به قدری مهم است که ۲۳ سال جهاد و خون دل خوردن ایشان مشروط به آن است.

استاد حوزه با استناد به آیه سوم سوره مبارکه مائده، روز غدیر را روز ناامیدی و یاس کفار دانست و تصریح کرد: زمانی که تهمت، جنگ و سوء قصد به جان پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نافرجام ماند، تنها امید کفار، رحلت ایشان بود که اعلام و نصب ولایت علی(علیه‌السلام) در روز غدیر و پیام اکمال دین با اعلام ولایت، همه کفار را مأیوس کرد.

وی با بیان این که در روز عید غدیر موضوع اکمال دین با پیام ولایت مطرح شد، خاطرنشان کرد: ائمه هدی(علیهم‌السلام) در طول تاریخ نسبت به اهمیت و بزرگداشت غدیر توجه بسیار داشته و پس از رخداد وقایع مختلف تاریخی در احیاء آن به شیوه‌های مختلف اهتمام داشته‌اند.

خانم ربانی عید غدیر را شرط ایمان مسلمین دانست و تاکید کرد: دستور به تکریم عید غدیر، به دیدار مؤمنان رفتن در این روز، روزه گرفتن، نماز شکر خواندن و نظایر آن از مجموعه تدابیری است که ائمه هدی(علیهم‌السلام) برای تکریم عید سعید غدیر سفارش کرده‌اند.

وی به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری و معرفی فرد اصلح نیز اشاره کرد و ادامه داد: از وظایف خطیر مبلغان غدیر، شناسایی فرد اصلح با گفتگو و مشورت در مرحله اول و معرفی آن با روش پسندیده اسلامی بدون تخریب دیگر نامزدها به اطرافیان و مردم در گام بعدی است.

کارشناس مذهبی با بیان این که حضور حداکثری و انتخاب درست باعث مأیوس شدن منافقین داخلی و دشمنان خارجی می‌شود، تصریح کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم در ایام انتخابات است و هر مسلمانی؛ زن، مرد، پیر، جوان، در شهر و روستا وظیفه دارد مبلغ انتخابات باشد و دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha