جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
تصاویر/ مجمع علما و روحانیون استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ مجمع علما و روحانیون استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان استان و نیز علما و روحانیون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، مجمع علما و روحانیون استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان استان و نیز علما و روحانیون برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این جلسه با تبریک فرارسیدن عید غدیرخم، گفت: خداوند متعال دو نعمت به مسلمانان عطا فرموده است یکی از آنها وجود مبارک نبی اکرم(ص) و دیگری وجود شریف امیرالمومنین علی(ع) و فرزندان ایشان است.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، افزود: در این زیارت شریف می‌خوانیم «خَلَقَکُمُ اللّهُ أنْوارا فَجَعَلَکُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقینَ حَتّی مَنَّ عَلَیْنا بِکُمْ فَجَعَلَکُمْ فی بُیُوتٍ أذِنَ اللّهُ أنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ، خداوند شما را نورهایی آفرید و اطراف عرش خود قرار داد تا این که به واسطه شما بر ما نعمت بزرگی [امامت] عطا فرمود، پس شما را در خانه‌هایی قرار داد که ذکر خدا در آن خانه برافراشته شود و به ارتفاع برود.

وی با بیان اینکه با ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) دو امر مهم رخ داده است اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر امیرالمومنین علی(ع) را به امامت منصوب فرمود و از طرفی دیگر امر حکومت، سیاست‌ورزی و اداره امت پس از پیامبر(ص) را به ایشان واگذار نمود تا موضوع ولایت کامل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: براساس آیات قرآن کریم، وقتی پیامبر اکرم(ص) از سوی پروردگار مأمور معرفی امیرالمؤمنین علی(ع) به عنوان امام شد، کفار مأیوس شدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با اشاره به آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده گفت: بنا بر نظر تمام مفسرین تعبیر «وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ» در این آیات در خصوص امیرالمؤمنین علی(ع) بکار رفته است و عبارت «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» نیز بیانگر غلبه مسلمانان بر کفار است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه واقعه غدیر، خط بطلانی بر ادعای جدایی دین از سیاست بود افزود: اگر امروز می‌خواهیم در جهت معارف غدیر گام برداریم در وهله اول باید دشمنان اسلام را مایوس کنیم و زمینه پیروزی و غلبه حزب‌الله را فراهم نماییم.

وی تداوم ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را مشروط بر حرکت در مسیر غدیر دانست و گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق حرکت در جهت معارف والای غدیر را به همه ما عطا فرماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: حضور پرشور در این انتخابات، زمینه یاس و ناامیدی دشمنان و پیروزی و غلبه حزب الله را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha