شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
برنامه

حوزه/ راوی دفاع مقدس گفت: رأی دادن و انتخاب در هشتم تیر، ظاهر قضیه است اما در باطن امتحان است، تا روز جمعه برای ما امتحان است اما از روز شنبه امتحان منتخب مردم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همیشه اولین‌ها خاطره انگیز و به یاد ماندنی هستند، حالا اگر این اولین با یک انتخاب مهم و سرنوشت ساز و یک مسئولیت پذیری نیز همراه باشد رنگ و بویی دیگر دارد.

برای عده ای از نوجوانان ایرانی، ۸ تیر ۱۴۰۳ یک اولین مهم و سرنوشت ساز است به همین خاطر به مناسبت عید غدیر خم که روز بزرگ‌ترین بیعت تاریخ است، جشن بیعت برای بانوان و دختران رأی اولی استان قم در صحن جامع مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پر شور دختران رأی اولی همراه بود دختران ولایت مدار قمی گرد هم آمدند تا ثابت کنند همانند مادران و مادربزرگان که خود روزی برای برپایی انقلاب اسلامی و دفاع از آن در هشت سال دفاع مقدس حماسه خلق کرده بودند برای خلق یک حماسه ماندگار ایستاده اند.

دختران رأی اولی قمی با در دست داشتن پرچم های فلسطین در کنار پرچم های ایران بیان کردند که علاوه بر اینکه در انتخاب خود به معیارهای انقلاب اسلامی و شهدا توجه دارند مردم فلسطین و غزه را هم فراموش نمی کنند.

حسین یکتا، راوی دفاع مقدس، در جمع دختران رأی اولی عنوان کرد: عید غدیر خواب همه دشمنان مبنی بر جدایی دین از سیاست را بهم زد.

وی بیان کرد: این روزهای برای یک اتفاق مهم یعنی گوش دادن به حرف ولایت آماده می شویم ولایتی که هر زمان به آن گوش کرد برکت و هدایت داشته است.

راوی دفاع مقدس ادامه داد: انقلاب اسلامی قصه ها و غصه های زیادی داشته است و آخرین این غصه ها شهادت شهید رئیسی بود. شهید رئیسی شهید شد تا آب در دل ولایت تکان نخورد و غم از دل‌ها برود و غصه و قصه ای از مردم حل شود. زمانی که انسان ولایت پذیر و اهل اطاعت باشد مردم آنگونه در روز تشیع اش حماسه خلق می کنند. وقتی انسان با خدا باشد چهلمین روز شهادتش روز انتخابات و روز حماسه‌ای دیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ نیز قصه ها و غصه‌ها زیادی وجود داشت اما آخر این قصه با زیارت کربلا، موکب های اربعین و اعدام صدام شیرین شد، گفت: هر زمان به حرف ولایت را گوش کردیم معادلات و محاسبات دشمن بهم ریخت؛ زیرا در امر ولایت حکمت، نورانیت و برکت وجود دارد.

یکتا با اشاره به اینکه هر کسی یک شب دهم و شب امتحانی دارد، بیان کرد: رأی دادن و انتخاب در هشتم تیر، ظاهر قضیه است اما در باطن امتحان است، تا روز جمعه برای ما امتحان است اما از روز شنبه امتحان منتخب مردم آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که اثر خون شهدا به گوشه‌ای دیگر از دنیا رسیده است و جهانیان مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل می‌گویند و این اثر به موقع عمل کردن و به میدان آمدن شهدا است.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه همه باید برای مشارکت بیشتر تلاش کنیم، اظهار کرد: هشتم تیر در ظاهر یک انتخابات است اما در باطن تحقق آرزوی شهدا است. هر رأی یک خشت به بنای تمدن نوین اسلامی است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه روز جمعه روز قیام لله است، یادآور شد: ایران حرم است و روز جمعه باید صدای زائران آن بلند شود و به همه دنیا برسد. روزی نوجوانان شناسنامه های خود را دستکاری می کردند که به جبهه بروند اما برای امتحان روز جمعه یک مهر شناسنامه می‌خواهیم.

وی گفت: هر کسی اهل ظهور و منتظر ظهور امام زمان‌(عج) است، باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شود. امکان ندارد کسی که خود را اهل ظهور بداند، ولی هشتم تیر در انتخابات شرکت نکند.

یکتا ادامه داد: اگر شهید رئیسی در مسیر خدمت به ملت در دره افتاد و شهید شد شما باید مسیر قله را باز کنید. خون شهدای خدمت فرش قرمزی برای ما است تا پای صندوق رأی برویم. حضور رأی اولی‌ها در انتخابات معادلات دشمن را بر هم می‌زند. باید به کسی رأی بدهیم که به جوانان، توان داخلی و راه شهید رئیسی اعتقاد دارد و این امر ولی امر است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور امام رضا علیه السلام و امام زمان (عج) است، گفت: امروز توجه همه عالم به انقلاب اسلامی جلب می‌شود. اینجا کشور مهد دلیران است، هر حرکتی در ایران اثر وضعی در جهان دارد به همین خاطر انتخابات روز جمعه انتخابات ویژه است و چشم حزب الله لبنان، شهدای انصارالله و غزه به صبح جمعه ما است.

راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن بیدار است و ما را رصد می کند، اضافه کرد: اگر می خواهیم حال کشور و ملت خوب شود باید روز جمعه اول وقت و با انرژی بیابیم.

وی بیان کرد: ما را تهدید می کردند که همه گزینه ها روی میز است اما بعد از شلیک موشک های وعده صادق هیچ اتفاقی نیفتاد و این نتیجه گوش سپردن به فرمان رهبر معظم انقلاب است.

یکتا یادآور شد: شهید سلیمانی ما را از پشت دیوارهای بصره به پشت دیوارهای بیت‌المقدس برد و تا نماز خواندن در اولین قبله‌ مسلمانان زمان زیادی نمانده است.

شایان ذکر است این برنامه با اجرای سرودهای متنوع، شعر خوانی و مدیحه سرایی همراه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha