شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
رأی اولی‌های حماسه ساز

حوزه/ از بین اقشار مختلفی که برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند رأی اولی‌ها حال و هوای متفاوتی دارند؛ زیرا برای جشن تکلیف سیاسی خود آماده می‌شوند و می‌خواهند برای اولین بار در یک تصمیم‌گیری بزرگ مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، چهاردهمین دوره انتخابات رسایت جمهوری حال و هوای دیگری دارد؛ زیرا به خاطر شهادت شهید رئیسی پیش از موعد چهارساله برگزار می‌شود.

از بین اقشار مختلفی که برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند رأی اولی‌ها حال و هوای متفاوتی دارند؛ زیرا برای جشن تکلیف سیاسی خود آماده می‌شوند و می‌خواهند برای اولین بار در یک تصمیم‌گیری بزرگ مشارکت کنند.

در جمع دختران پر شور رأی اولی رفتیم و به گفت‌وگو با آن‌ها نشستیم:

یکی از این دختران پر شور و نشاط رأی اولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در رابطه با احساسی که نسبت به اولین مشارکت سیاسی که در پیشرو دارد، عنوان کرد: همیشه انتخاب و تصمیم گیری با تردید و اضطراب همراه است و اگر این انتخاب و تصمیم گیری برای اولین بار باشد این احساس بیشتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانم این حس‌ها را مدیریت کنم سعی کردم از کسانی که در این زمینه اطلاعات داشتند استفاده کنم تا انتخاب درستی داشته باشم تا در آینده بتوانم به انتخابم افتخار کنم.

دیگری بیان کرد: امید به آینده و انرژی برای ساختن آینده‌ای بهتر از ویژگی‌های نسل‌ ما است به همین خاطر برای شرکت در انتخابات انگیزه‌ای بیشتر از دیگران داریم و می‌توانیم نقش بیشتری ایفا کنیم و امیدواریم فردی که هم که انتخاب می‌شود به همین اندازه برای ما تلاش کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که از دغدغده های بزرگ هم سن های ما است، کنکور و حواشی پیرامون آن است، اینکه هر سال ایده ای جدید برای میزان تاثیر آن مطرح می کنند و هر سال چالش تقلب در کنکور و سوالات امتحان نهایی وجود دارد، انرژی و امید زیادی از دانش آموزان می گیرد، امیدواریم دولت آینده با همکاری مجلس جدید این مشکل را حل کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که همیشه برای دختران و زنان این سرزمین دغدغه بوده است مساله اشتغال و امنیت آن است، قوانین بسیاری برای حمایت از بانوان به ویژه مادران شاغل وضع شده است اما وقتی به اطرافیان مان نگاه می کنیم اتفاق دیگری را شاهد هستیم، امیدوارم دولت آینده در این زمینه نیز اقدامات موثری انجام دهد؛ زیرا زمانی که شاهد این اتفاقات هستیم انگیزه مان برای تحصیل در مقاطع عالی کمتر می‌شود و حتی گاهی با سرزنش های دیگران برای تلاش مان مواجه می‌شویم.

یکی دیگر از این رأی اولی‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که برای انتخاب نامزد منتخب مان داشتیم تشخیص فرد اصلح بود، اکثر برنامه ها و جلساتی که برای آگاهی به افراد برگزار می‌شود از سطح بالایی بر خوردار هستند و درک بسیاری از مسائلی که مطرح می‌شود برای بسیار از ما نوجوانان که می خواهیم اولین حضور سیاسی خود را تجربه کنیم سنگین و غیر قابل فهم است، به همین خاطر از نهادها و ارگان هایی مانند مدرسه انتظار داشتیم که جلساتی منسجم، هدفمند و مناسب سن و سواد سیاسی ما برگزار کند تا در این زمینه کمک مان کند.

وی اضافه کرد: شاید در مدارس فقط عده‌ای محدود بتوانند امسال رأی بدهند؛ اما اغلب آن‌ها در انتخابات بعدی رأی اولی هستند و داشتن پیشینه ذهنی از این مسائل کمک زیادی می‌تواند به آنها کند.

یکی دیگر از این دختران بیان کرد: اولین‌ها در هر زمینه‌ای هیجان انگیز هستند؛ اما گاهی برخی از افراد این شور و ذوق ما را از بین می‌برند و تصمیم ما را برای رأی دادن به سخره می‌گیرند و این باعث می‌شود که همه جا نتوانیم از تصمیم مان را مطرح کنیم و اطلاعات مناسب را کسب کنیم.

وی یادآور شد: به بزرگ‌ترها توصیه می‌کنم اگر خودشان به هر دلیلی تصمیم به رأی دادن ندارند، دیگران را به سخره نگیرند، شاید شما امیدی به بهبود نداشته باشید؛ اما ما به ساختن کشور و آینده‌ای روشن امیدواریم.

این رأی اولی گفت: نتیجه این انتخابات به طور مستقیم به خودمان بر می‌گردد اگر درست و با آگاهی انتخاب کنیم آینده ای رو به رشد خواهیم داشت اما اگر بدون آگاهی و از روی تعصبات حزبی انتخاب کنیم قطعا در آینده ای نه چندان دور از انتخاب مان پشیمان خواهیم شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha