شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
جهرمی

حوزه/ سخنگوی دولت گفت: دولت تصویب کرد که مبلغ علی‌الحساب برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت شود و به نوعی، عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علی بهادری‌ جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، ضمن تبریک عید سعید غدیر، اظهار داشت: از گروه‌های مردمی دست‌اندرکار برپایی جشن‌های خیابانی غدیر و راهپیمایی ۱۰ کیلومتری آن تشکر می‌کنیم. مردم ما عشق خود به اهل‌ بیت علیهم‌السلام و انسجام و مودّت اجتماعی را نشان دادند. همه سلایق، سنین، اقشار و اقوام ایرانی جشن‌های مشترکی را برگزار کردند.

بهادری جهرمی با توجه به اینکه در آستانه مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستیم، تصریح کرد: مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار می‌شود. مراسم تهران فردا پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی تهران با پیام تصویری سید حسن نصرالله و سخنرانی همسر شهید رئیسی برگزار خواهد شد. این مراسم با سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی، همزمان شده و این همزمانی، یادآور ادامه مسیر خط خدمت و شهادت است.

سخنگوی دولت، همچنین با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ گفت: ۴۰ روز بعد از شهادت رئیس‌ جمهور، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده آمادگی کشور، حاکمیت و مردم برای این موضوع مهم هستند. انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود و همه تمهیدات و مقدمات لازم از طرف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. هماهنگی در خارج کشور نیز انجام شده است تا شاهد حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور نیز باشیم.
بهادری جهرمی با توجه به نشست‌ها و مصوبات اخیر هیئت دولت، اظهار داشت: بازنشستگان برای همسان‌سازی حقوق، مطالبه داشتند، اما چون در ابلاغ برنامه هفتم تأخیر شد، دولت تصویب کرد که مبلغ علی‌الحساب واریز شود و با نهایی شدن صدور احکام برنامه، مبالغ قطعی محاسبه و پرداخت شود. خواستیم معطل نمانیم تا احکام، نهایی شود و به نوعی، عیدی برای بازنشستگان، پرداخت کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: مصوبه دیگر هیئت دولت برای حمایت از کشاورزان بود که سال‌های گذشته از حوادث، خسارت دیدند و تسهیلات گرفتند، اما به علت وقوع مشابه این حوادث، آنان نتوانستند که تسهیلات را بازگردانند و جریمه‌هایی بر این عزیزان تحمیل شده است که دولت مصوب کرد، سود، جریمه یا دیرکرد مواردی را که مورد نیاز حمایت از کشاورزان است، تقبل کند.
بهادری جهرمی گفت: دولت در قالب تصویب آیین‌نامه‌ای، متقبل شد که با صدور ضمانت‌نامه از شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند، حمایت می‌کند. این آیین‌نامه تصویب شد تا حمایت مؤثری از صادرات صورت بگیرد. ما در این سه سال، حد نصاب حجم صادرات و تجارت خارجی بخش خصوصی را دو بار و سال ۱۴۰۲ حد نصاب صادرات ۱۱۷ میلیارد دلار را شکستیم. این حد نصاب در سال ۱۴۰۱ نیز شکسته شده بود. این مصوبه به صادرات کمک می‌کند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: آیین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی، اصلاح شد و برای ساماندهی، نظارت‌پذیری بیشتر، افزایش بهره‌وری و افزایش سودآوری این شرکت‌ها اصلاحاتی داشتیم و نظام پاداش و پرداخت هیئت مدیره و مدیران عامل نیز اصلاح شد تا تنظیم‌گری بسیار جدی‌تری در شرکت‌های دولتی انجام شود. پیش از این، صورتحساب شرکت‌ها نیز در سامانه‌های عمومی منتشر شده بود.
بهادری جهرمی تصریح کرد: هیئت دولت، همچنین مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر کرد تا بتواند در مناطق دوردست، روستایی و صعب‌العبور، امکان تردد و ارائه خدمات سلامت محور و پیشگیری را داشته باشد.
سخنگوی دولت گفت: توزیع شیر در مدارس نیز بعد از ۱۰ سال وقفه در این دولت انجام گرفت و توزیع رایگان شیر در بسیاری از مدارس انجام شد؛ هیئت دولت، همچنین منابع لازم برای ادامه این طرح را تصویب کرد.
بهادری جهرمی در پایان، اظهار داشت: هیئت وزیران برای تأمین و اختصاص اعتبار ادامه برنامه‌های دریاچه ارومیه، مدیریت خشکسالی‌ها و جلوگیری از وقوع ریزگرد در آن منطقه، مصوبه‌ای داشت و همچنین برای تأمین اعتبار ایمن‌سازی آبراهه‌های سد امیرکبیر و لایروبی رودخانه‌های پایین‌دست، آیین‌نامه‌ای مصوب کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha