شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
امام جمعه پیشوا

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی امینی، ریاست جمهوری شهید رئیسی را مدیریت مردم بر مردم توصیف کرد و گفت: مردم به اخلاق در مناظرات توجه کنند و تنها به اخلاق با نگاه معنوی ننگرند بلکه بدانند این اخلاق در دوران ریاست جمهوری هم تأثیر زیادی دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امینی، امام‌جمعه شهرستان پیشوا استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اقدامات متفاوتی از دولت شهید رئیسی که باعث رشد معنوی جایگاه ریاست جمهوری شده است، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری این دوره سعی می‌کنند با نزدیکی به روحیات خوب شهید رئیسی بتوانند جایگزین خوبی برای شهید جمهور باشند؛ در گذشته هم افراد بسیاری سعی کردند که خود را پر تلاش و دست پاک برای جانشینی شهید رجایی نشان دهند.

امام جمعه پیشوا شهید رئیسی را کسب کننده آبرو برای نظام، انقلاب، لباس روحانیت و به ویژه جایگاه ریاست جمهوری عنوان کرد و ابراز داشت: برخی توفیقات شهید جمهور را در مسائل اقتصادی، برخی در عرصه بین‌الملل بررسی می‌کنند که البته همه این‌ها درست است و شهید رئیسی شاخصه‌های مختلفی را ارتقاء دادند اما مهمترین چیز به میان آوردن مدیریت مردم بر مردم بود.

وی تصریح کرد: تا قبل از دوره شهید رئیسی مردم از اداره جامعه به حاشیه رفته بودند و در حضور مردم و با مردم خیلی بدرفتاری صورت می پذیرفت؛ اظهارنظرهایی که شأن مردم در آن رعایت نمی‌شد و اتفاقات سیاسی و اقتصادی که مردم را متعجب می‌کرد و احساس بدی داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی امینی افزود: بعد از آمدن شهید رئیسی مردم در اداره جامعه نقش جدی پیدا کردند؛ امیدوار شدند و دیدند که کسی برای آن‌ها ارزش قائل است؛ بنا بر همین، برجسته‌ترین وجه حضرت شهید آیت‌الله رئیسی جایگاه ویژه‌ای بود که برای مردم قائل بودند.

امام جمعه پیشوا با مدنظر قرار دادن نام دولت مردمی در دولت سیزدهم، گفت: این مطلب از سوی شهید رئیسی خیلی جدی دیده می‌شد؛ این تنها یک شعار نبود بلکه شهید جمهور، از مردم، با مردم و در تعامل مستقیم با مردم بود.

وی تأکید کرد: کاندیداهایی که در این عرصه وارد شدند بیش از هر چیز باید برای مردم ارزش قائل باشند؛ کاندیداها به جای اینکه به مردم بگویند که به ما رأی بدهید تا بر شما مدیریت کنیم، باید به این فکر باشند که از مردم رأی بگیرند تا زمینه مدیریت مردم بر خودشان را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام حسینی امینی با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داد: پس از صدور این نام از سوی رهبر معظم انقلاب، شهید رئیسی با نخبگان عرصه‌های مختلف جلسه‌ای تشکیل داد و برای نقش آفرینی مردم در جهش تولید به شور نشست؛ این رئیس جمهور از منظرهای مختلف می‌شنید که چگونه می‌توان برای جهش تولید با مشارکت مردم زمینه‌سازی کرد تا تأکیدات رهبر معظم انقلاب و دین را به واسطه مردم و بر محوریت مردم تحقق بخشد.

امام جمعه پیشوا تمام کسانی را که شورای نگهبان تأیید کرده است قابل احترام توصیف کرد و گفت: مردم بین همه بزرگواران کسی را انتخاب کنند که به نقش آفرینی مردم باور واقعی داشته باشد.

وی دلیل اصلی مردم در انتخابات را برداشتن قدم اول در به دست گرفتن نقش خود در ادامه جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: ما باید پای صندوق رأی برویم و به کسی رأی بدهیم که به دنبال قدرت بخشیدن به خود ما باشد؛ ما با نرفتن پای صندوق و با انتخاب نکردن فرد اصلح به این معنا به حق خود ظلم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی امینی ادامه داد: انسان باید برای احقاق حق خود قدم بردارد؛ تحقق حق، ایستادن در موضع اخذ رأی است؛ قدم دوم این است که به کسی رأی بدهند که رأی من را برای رئیس شدن نخواهد بلکه به دنبال دادن مشارکت و مسئولیت برای اداره جامعه در عرصه اقتصاد و فرهنگ به خود من باشد.

امام جمعه پیشوا درباره اخلاق سیاسی به ویژه اخلاق انتخاباتی، گفت: شهید رئیسی معنویت را به جایگاه ریاست جمهوری برگرداند و کسانی که به این عرصه وارد می‌شوند باید به حرمت حضور با شکوه مردم زیر پیکر این شهید عزیز که تقدیر از معنویت و اخلاق مداری و اخلاص ایشان بود، همان راه را ادامه دهند.

وی از مردم خواست تا توجه داشته باشند از روی ادبیات کسی که وارد عرصه انتخابات می‌شود، شخصیت او را دریابند؛ برنامه‌های تلویزیونی، مناظرات و گفت‌وگوهایی که ترتیب داده می‌شود به همین جهت است؛ افراد می‌آیند و صحبت می‌کنند و در مناظرات چالشی عیار خود را نشان می‌دهند؛ ما باید ببینیم که در بین این افراد کدام خالص‌تر و مخلص‌تر است؛ برای شناخت چنین فردی باید ببینیم کدام یک از نامزدها بزرگوارانه‌تر رفتار می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی امینی با آوردن مثالی از برخورد شهید بهشتی با یک فرد مارکسیست، گفت: شهید بهشتی وقتی برای فرد مقابل آبروداری کرد و وی از او دلیل این کار را پرسید پاسخ داد «ما اینجا نیستیم تا همدیگر را تخریب کنیم بلکه به دنبال روشن کردن حق هستیم»؛ ملت شریف ما نیز باید دقت کنند که کدام یک بزرگوار است؛ این فرد در مقابل ملت هم بزرگوارانه رفتار خواهد کرد؛ کسی که برای اثبات و خود خواهی خود حاضر به تخریب دیگران باشد از روی فداکاری مسئولیت را نمی‌پذیرد.

امام جمعه پیشوا، مردم عزیز ایران اسلامی را دعوت کرد در مناظرات به دنبال فرد حاضر جواب و تخریب کننده دیگران نباشید؛ شهید رئیسی با بزرگواری از کنار تخریب‌ها و تهمت‌ها و توهین‌ها عبور می‌کرد؛ مظلومانه می‌گفت «اگر کار کشور با تخریب من حل می‌شود مشکلی نیست»؛ ایشان با تکیه بر حضور در مسند قضا، مستند حقیقی از دیگر نامزدها و اطرافیانشان داشت، اما با بزرگواری عبور می‌کرد.

وی گذشت شهید رئیسی در مناظرات را شبیه گذشت وی در دوران ریاست جمهوری دانست و گفت: شهید جمهور برای خدمت سوخت و خود را فدا کرد؛ این برجسته‌ترین معیاری است که مردم ما باید در مناظرات توجه داشته باشند؛ کسی که اخلاق را با بزرگواری رعایت می‌کند و برای رسیدن به هدف خود حاضر نیست که دیگران را نابود کند و دیگران را تخریب کند و حتی اگر تخریب شد برای آرامش روح و روان مردم بزرگوارانه رفتار می‌کند لایق ریاست جمهوری بر این کشور است.

حجت‌الاسلام حسینی امینی با ابراز امیدواری از نگاه کابردی مردم به اخلاق، تصریح کرد: نگاه مردم به اخلاق نباید تنها یک نگاه معنوی باشد بلکه همین اخلاق و کاربرد آن را در ریاست جمهوری معیار کاندیدای اصلح قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha