شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
اطعام غدیر

حوزه/ مدیر مجمع نکوداشت غدیر گفت: در شب و روز عید سعید غدیر به همت بیش از ۱۰ هزار نفر از خادمان افتخاری بیش از۳ هزار پرس غذای گرم تهیه و در میان مجالس خانگی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین فلاح با اشاره به طبخ و توزیع غذای تبرکی در عید سعید غدیر گفت: در مجموع شب و روز عید غدیر بیش از ۳ هزار غذای تبرکی به مناسبت عید سعید غدیر و ثواب اطعام در این عید بزرگ توزیع شد.

مدیر مجمع نکوداشت غدیر ادامه داد: این طرح که دیگر به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شده، در این سال ها در شب عید بزرگ غدیر خم با استقبال خوبی مواجه شده است.

فلاح با اشاره به مشارکت مردم در این طرح گفت: همه این کارها توسط مردم انجام شده است و بیش از ۱۰ هزار نفر از خادمان افتخاری نیز هستند که در این طرح همکاری دارند.

وی بیان کرد: جشن میلاد امیرالمومنین(ع)، ضیافت علوی و پخت غذای متبرک در عید غدیر برگرفته از روایت امام رضا (ع) در تکریم و تأیید سنت اطعام است و وجود مقدس امام مجتبی (ع) نیز هر ساله در روز عید غدیر این سنت‌ها را برپا می‌کردند و شیعیان بر سر سفره غدیر می‌نشستند.

مدیر مجمع نکوداشت غدیر عنوان کرد: جهاد تبیین غدیر با معرفی سیره رفتاری حضرت علی(ع)، برافراشتن پرچم‌های عید غدیر در منازل ، بوستان‌ها و مراکز علمی و آموزشی در قالب نشان ولایت و رواق غدیر بر پایه میز خدمت و برپایی نمایشگاه در مساجد و حسینه ها از عمده‌ترین برنامه‌هایی است که توسط مجمع نکو داشت غدیر اجرایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha