شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر ستاد غدیر استان زنجان از حضور صدها هزار نفری زنجانی‌ها در جشن کیلومتری «رهروان غدیر» خبر داد و گفت: در این جشن هیچ هزینه‌ای از دستگاه‌های دولتی دریافت نشده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام یوسفی، دبیر ستاد غدیر استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با روز عید غدیر ۱۱۰ غرفه فرهنگی، موکب اطعام و پذیرایی در مسیر مهمانی کیلومتری«رهروان غدیر» برپا شد و بر اساس رصد مجموعه‌های نظارت کننده نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از مردم ولایتمدار زنجان در این مهمانی بزرگ شرکت کردند.

دبیر ستاد غدیر استان زنجان با اشاره به حضور حداکثری گروه‌های مردمی در جشن کیلومتری « رهروان غدیر» در زنجان گفت: در این جشن که با میزبانی هیات‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های مردم نهاد از چهارراه امیرکبیر تا سبزه میدان زنجان دایر بود ۳۰۰ هزار نفر از مردم ولایتمدار و اراداتمندان مکتب اهل بیت(ع) شرکت کردند.

وی ادامه داد: مردم پیش از ساعات آغاز جشن غدیر حاضر و تا ساعات پایانی شب گذشته از برنامه های فرهنگی و معنوی پیش بینی شده در جشن استفاده کردند.

دبیر ستاد غدیر استان زنجان با یادآوری اینکه در توزیع اقلام غذایی و بسته‌های فرهنگی از ظرفیت خیرین و مشارکت‌های مردمی استفاده شد، گفت: در این جشن هیچ هزینه‌ای از دستگاه‌های دولتی دریافت نشده بود.

به گفته وی مبلغ ۲ میلیارد تومان بابت کارهای زیرساختی، اقلام فرهنگی و غذایی از سوی بنیاد غدیر استان زنجان برای اجرای این مراسم هزینه شد که برخی از این مبالغ محقق شده و برخی هنوز محقق نشده است.حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: کیک نیم کیلومتری غدیر نیز به همت قنادان زنجانی ویژه این روز پخت شد که در قالب بسته بندی بین شرکت کنندگان در مراسم جشن توزیع شد.

وی اضافه کرد: شهرداری زنجان نیز با مشارکت در برگزاری مهمانی کیلومتری رهروان غدیر، ایجاد بخشی از زیرساخت‌های لازم از جمله نصب غرفه‌ها، تبلیغات شهری و خدمات عمومی و حمل نقل مسافری را عهده دار شد و دیگر مجموعه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی استان نیز برای رفاه حال مهمانان این جشن بزرگ پای کار بودند.

همچنین از میان غرفه‌های فرهنگی در طول مسیر جشن، غرفه‌های بازی و فرهنگی مربوط به کودکان از استقبال بی نظیری برخوردار بوده و خاطره خوشی را از این عید بزرگ در ذهن کودکان ماندگار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha