یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
امام جمعه جوکار

حوزه/ حجت‌الاسلام امیدی با بیان توصیه‌های شهید آل هاشم به مردم‌داری، ساده‌زیستی و ادب مند بودن ایشان، گفت: تمامی توصیه‌های اخلاقی منش و گفتار و سیره عملی شهید آل هاشم مشهود بود.

حجت‌الاسلام محمد رضا امیدی، امام‌جمعه شهر جوکار استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، در بیان توصیه های اخلاقی و منش رفتاری شهید آل هاشم با ذکر خاطره ای از ایشان، ابراز داشت: شهید آل هاشم به عنوان مطلبی پدرانه به بنده گفتند، امام جمعه و یک روحانی مانند ماهی در آب و دریا است که اگر می‌خواهد ادامه حیات داشته باشد نیازمند آب است؛ لذا آب حیات امام جمعه، مردم و جامعه می باشند و راه و رمز و مسیر یک مسئول موفق آن است که مردم را حفظ و مردم‌دار باشد

وی مردمی بودن شهید آل هاشم در رفتار و کردار را از نکات بارز شخصیتی ایشان برشمرد و گفت: در تبریز مردم‌داری این امام جمعه زبان زد عام و خاص بود بصورتی که در سیره عملی ایشان بسیار پیدا و آشکار بود.

حجت‌الاسلام امیدی، توصیه به مردم‌داری را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) دانست و افزود: مردم‌داری، مدارا با مردم، در بین مردم بود از کلید واژه‌هایی است که در بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل نیز به تکرار قابل مشاهده است؛ امام جمعه مسئولی است که در متن کار است و باید پدر معنوی منطقه تحت امامت خود باشد که شهید آل هاشم در بیان و عمل چنین بود.

امام‌جمعه شهر جوکار از جلسه‌ای با شهید آل هاشم به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی ارتش داشته است، یاد کرد و گفت: ایشان فرمودند آن عاملی که باعث موفقیت یک روحانی در عرصه‌های امامت جمعه و تبلیغ، ساده‌زیستی است؛ اگر بتوانیم ساده‌زیستی را به معنای واقعی در حیطه مسئولیت خود به مردم نشان دهیم، این بزرگترین تبلیغ است.

وی ادامه داد: ساده‌زیستی شهید آل هاشم در زندگی و در مسئولیت‌های مختلف از جمله امامت جمعه تبریز، انکار نشدنی است؛ این ساده‌زیستی همانند مردم‌داری است؛ وقتی مردم ببینند که مسئولینشان با حداقل‌ها زندگی می‌کنند و خودشان را با کف جامعه تراز کرده‌اند با جان و دل با این مسئول همراه خواهند بود.

حجت‌الاسلام امیدی طی سفرهای درون شهری به وسیله تاکسی‌های عمومی را نمادی از ساده‌زیستی شهید آل هاشم برشمرد و گفت: این امام جمعه مقید نبود که حتماً با فلان خودرو یا تشریفات خاص در بین مردم حضور پیدا کند.

امام‌جمعه شهر جوکار در بیان سومین نکته و توصیه‌ای که از شهید آل هاشم آموخته است، اظهار داشت: این شهید احترام به مردم و رعایت ادب در جامعه را بسیار مهم می‌دانست که اگر در جامعه، در گفتار و رفتار خود ادب را رعایت کنیم، این بازتاب بسیار مؤثر و موفقی در جامعه دارد؛ حال اگر امام جمعه یا مسئول دیگری باشیم تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

وی ادب، متانت و وقار را در سیره عملی شهید آل هاشم مشهود ارزیابی کرد و گفت: کسانی که با این شهید عزیز ارتباط داشته‌اند دیده‌اند که یکی از ویژگی‌های ایشان مؤدب بودن و قائل بودن نهایت احترام برای دیگران؛ پدر بزرگوار ایشان هم همین منش و برخورد را دارند؛ امیدواریم بتوانیم پیرو راه شهید آل هاشم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha