شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
رسول خواسته

حوزه/ حجت الاسلام خواسته گفت: شهید آل هاشم، تقوا را که در نمازهای جمعه خود به زبان می‌آورد در مرحله عمل نیز نشان داد و همه مردم این تقوا را در عمل شهید آل هاشم دیدند.

حجت الاسلام رسول خواسته مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل با اشاره به جایگاه و شخصیت شهید آل هاشم، اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره شخصیت و جایگاه شهید آل هاشم صحبت کنیم باید گفت که یک امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی بود، یک نماینده ولی فقیه در استان بود که به معنای واقعی کلمه در تراز انقلاب اسلامی به مسئولیتش عمل کرد.

وی ابراز کرد: این شهید بزرگوار، عالمی بود که به معنای واقعی کلمه به دانسته‌های خود عمل کرد و در عین حال برای تمامی اقشار جامعه مثل پدری مهربان بود، سعه صدری که این شهید بزرگوار داشت و دید بزرگ و نگاه تمدنی که داشت، همان بود که مسئول جامعه اسلامی و نظام اسلامی باید داشته باشد، این نگاهی که در شهید آل هاشم بود باعث شده بود تا موقعیت سنج باشد و درک و شناخت نسبت به زمان در این شهید بزرگوار اتفاق بیافتد و اقتضائات جامعه و زمانه را خوب درک کند و بر اساس آن پیش برود.

حجت الاسلام خواسته، با اشاره به اینکه شهید آل هاشم نمود عملی تقوا بود ادامه داد: این بزرگوار شهید تقوا را که در نمازهای جمعه خود به زبان می آورد در مرحله عمل نشان داد. اینکه ائمه جمعه در خطبه ها مردم را به تقوا دعوت میکنند همه مردم این تقوا را در عمل این بزرگوار نیز دیدند. در میان مردم بود با همه نشست و برخاست داشت، صحبت همه را می شنید، برای همه وقت می‌گذاشت و مردم می دیدند که دلسوزانه برای تحقق اهداف این انقلاب و گشودن گره‌های مردم دلسوزانه زحمت کشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل یادآور شد: شهید آل هاشم تمام جناح‌ها و سلیقه‌ها و تمام فکرها را زیر بال و پر خویش گرفت و همه شاهد آن بودند، همه این رفتارها برگرفته از سیره تبلیغی پیامبر و حضرات معصومین(ع) بود که شهید بزرگوار از این سیره تأسی کرده بود.

وی اظهار کرد: شهید آل هاشم هم در مسائل سیاسی با سیاست دینی پیش رفت و هم در مسائل فرهنگی با فرهنگ دینی پیش رفت و هم در مسائل اجتماعی حرف دین را پیش برد، اینکه مسئول باشی اما لحظه به لحظه زندگی بر مبنای دین رفتار کنی به این عالم پیام داد که مسئول در مکتب انقلاب اسلامی چطور باید باشد و یک الگو برای همه مسئولان بود و نشان داد که می‌شود در نظام اسلامی مسئول بود و به مقام شهادت رسید.

حجت الاسلام خواسته تصریح کرد: خداوند در سایه این تفکر و عملکرد شهید آل هاشم، بهترین پذیرایی را از وی انجام داد که آن هم شهادت بود که بالاترین مصلحت الهی برای بندگان خوب است، ان‌شاءالله شاهد این باشیم که در نظام اسلامی بیش از این شاهد حضور چنین مسئولانی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    آیا درست است سرمایه های انقلاب را به خطر بیندازیم؟ آیا امام علی(ع) اجازه به میدان جنگ رفتن هر شخصی را در هر موقعیتی به راحتی قبول می کردند، که اکنون برنامه ریزان کشور از سرمایه های انقلاب حتی در افتتاح تاسیسات و با هر شرایطی نامناسبی استفاده و ایشان را به خطر بیاندازند؟ با برنامه ریزی درست، قدر سرمایه های انقلاب را گرامی بداریم.