یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، گفت: تا دیروز زمان وعده دادن بود، اما از فردا فرصت عمل کردن و تحقق آن وعده‌هاست و از لحظه لحظه فرصت‌ها باید برای این امر استفاده کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: رعایت تقوا در بزنگاه‌ها مهمتر است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، گفت: اگر کسی در روزهای گذشته خدایی نکرده در این فضا دست به تخریب زده، بداند آنچه ماندگار است این معصیت‌هاست و لذا باید از خداوند طلب تقوا و بخشش کند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه فرصت برای مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رأی وجود دارد، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آبرو و عزت کشور با مشارکت حداکثری اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه امروز چشمان دشمنان و دوستان به اتفاقات داخل کشور است، ابراز کرد: آنهایی که برای سخت شدن زندگی مردم ایران و افزایش تحریم‌ها تلاش می‌کنند، امروز دائماً حرف از عدم مشارکت می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، کمترین اثر مشارکت مردم در انتخابات را کوری چشم دشمنان خواند و یادآور شد: امروز زمان آن است که از خود بپرسیم رأی دادن موجب تقویت اسلام می‌شود یا یا تضعیف اسلام.

وی با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: امروز زمان آن است اگر کاندیدایی با سلایق ما همخوانی دارد، در انتخابات شرکت و به او رأی دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، به تشریح ویژگی‌های رئیس جمهور مطلوب از نگاه امیرالمومنین(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: حاکم و یا رئیس جمهور باید خیرخواه اسلام ولایت و مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه در کنار خیرخواهی و کاربلدی، رییس جمهور باید نسبت به دشمنان تسامح نداشته باشد و با شدت برخورد کند، گفت: خاصیت مردم سالاری ما این است که تابع اکثریت باشیم و لذا فردا نام هر کسی که به عنوان رئیس جمهور منتخب مطرح شود، همه باید با هم‌افزایی کمک کنیم تا کارها پیش برود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به رئیس جمهور آینده، خاطرنشان کرد: باید به اداره تخصصی کشور توجه شود و از ظرفیت نیروهای کارآمد و متخصص به نحو احسن در مدیریت کشور بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نباید محصور در ستادهای خودش شود، ابراز کرد: هدف رئیس جمهور آینده باید خدمت و پیشبرد اهداف باشد و بداند امروز فضای رقابت تمام شده و زمان خدمت رسانی رسیده است.

امام جمعه همدان، تصحیح کرد: تا دیروز زمان وعده دادن بود، اما از فردا فرصت عمل کردن و تحقق آن وعده‌هاست و از لحظه لحظه فرصت‌ها باید برای این امر استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم انتظار دارند تا تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود تا وعده‌ها عملی شود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور پس از کسب اعتماد مردم باید نسبت به قبل متواضع‌تر عمل کند و به معنای واقعی خود را خادم مردم بداند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، شکرانه این اعتماد مردم نسبت به رئیس جمهور را تواضع در مقابل مردم دانست و گفت: شهید رئیسی با وجود کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری، اما همیشه با مردم رفتاری متواضعانه داشت.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که منتخب مردم باید در پیشگاه الهی در برابر تک تک آرا مسئولیت پذیر باشد، ابراز کرد: رئیس جمهور در برابر تک تک رای‌ها و افرادی که به او رای دادند پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: عدم گرفتار شدن در حزب‌ها و جناح بندی‌ها، درگیر نشدن در بازی‌های سیاسی و عدم توجه به کاخ نشینان از دیگر موضوعاتی است که رئیس جمهور آینده باید نسبت به آنها حساس باشد.

وی همچنین با بیان اینکه نسبت به اطرافیان و وزرا باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد، گفت: گاهی در تحقق وعده‌ها، وزیر، وزارتخانه و یا مدیر کل‌ها نقشی موثر تر از مدیر ارشد دارند، پس در انتخاب این افراد نیز باید حساس بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، گفت: بنابر فرمایش امام علی(ع)، مسئولان در استفاده از افرادی که تنبل هستند و حوصله کار کردن ندارند و مدام به دنبال بهانه گرفتن هستند، باید پرهیز کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha