سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی امام جمعه شهریار

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شخصی که انتخاب می‌کنیم باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور باشد و با مردم با صداقت، صمیمیت و دلسوز باشد، همانند شهید رئیسی که مصداق همه این شرایط بود.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، درباره مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر بر مشارکت بالا و انتخاب اصلح تأکید دارند، اما این دو راهبر چه فایده‌ای دارد؟

وی افزود: مشارکت بالا باعث بیمه شدن کشور در مقابل حوادث، تقویت و اقتدار و امنیت کشور، وحدت ملی که بزرگترین سرمایه نظام است، می شود.

وی تصریح کرد: مشارکت بالا باعث تحقق جمهوریت، پیشرفت و تعالی کشور و مشروعیت و مقبولیت نظام می‌شود.

امام جمعه شهریار، مشارکت بالا را تبلور مردم سالاری و مشارکت مردم در سیاست دانست و ابراز کرد: مشارکت بالا باعث افزایش قدرت ملی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بعد از ۴۵ سال در ایران اسلامی این مردم هستند که در صحنه حضور باشکوه پیدا می‌کنند و برای سرنوشت خود تصمیم گیری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این انتخاب باید انتخاب اصلح باشد، این سوال را مطرح کرد که از کجا بدانیم فرد اصلح کیست و گفت: شخصی را که انتخاب می‌کنیم باید تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خط امام داشته باشد.

وی ابراز کرد: شخصی که انتخاب می‌کنیم باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور باشد و صداقت، صمیمیت و دلسوز برای مردم باشد، همانند شهید رئیسی که مصداق همه این شرایط بود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: شخصی که ما انتخاب می‌کنیم باید تفکر معقول داشته باشد، شجاعت در عمل داشته باشد، طرفدار مستضعفین باشد.

وی به تشریح دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح پرداخت و یادآور شد: رئیس جمهور خستگی ناپذیری، بصیر و هوشمند و بابرنامه، تخصص و تجربه و کارآمدی، اهل اجرای عدالت، پیگیر مبارزه عملی با فساد، دارای روحیه شجاعت و قصد خدمت به مردم داشته باشد، نه قصد تصاحب قدرت.

وی ادامه داد: عدم وابستگی به بیگانگان، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، استکبارستیز و شجاع، مقاوم در برابر فشارهای دشمن و پایبند به مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب و اهداف ملت از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم ایران اسلامی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هم مشارکت بالا داشته باشند و پای کار نظام و انقلاب بیایند و از بین دو نامزد انتخاب اصلح داشته باشند.

امام جمعه شهریار خاطرنشان کرد: مردم شهرستان شهریار، حضور ارزشمند و معنادار خود را در دور اول با حضوری دیگر در دور دوم و نهایی انتخابات ریاست جمهوری در جمعه آینده، پانزدهم تیرماه تکمیل خواهند کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha