سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
نشست کتابخوان

حوزه/ به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) نشست کتابخوان پیرامون اربعین شهدای خدمت با حضور طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) و با همکاری کتابخانه عمومی سلمان ساوجی ساوه، نشست کتابخوانی پیرامون اربعین شهدای خدمت با حضور طلاب برگزار گردید.

در این نشست به معرفی هفت کتاب پیرامون شهدای خدمت، شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم پرداخته شد.

در ابتدا خانم ناصر به معرفی کتاب سید محرومین نوشته اندیشکده راهبردی سعداء پرداخت، در این کتاب ضمن توجه به شخصیت فردی و اجتماعی شهید جمهور، از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره گرفته شده است.

در ادامه خانم حسینلو به ارائه کتاب شهید جمهور دستاوردهای شهید رئیسی نوشته مرکز ارتباطات دولت و روحانیت پرداخت.

این کتاب به مهمترین پیشرفت‌ها، تولیدات، راه اندازی کارخانجات بلا استفاده، رشد در عرصه‌های مختلف، برق رسانی، گازرسانی و آب رسانی به مناطق محروم و افزایش میزان صادرات اشاره کرده است.

همچنین کتاب اینجا حلب به گوشم (زندگی نامه شهید عباس دانشگر) نوشته گروه تربیت جهادی حاج حسین خرازی، فرماندهی تربیت جهادی نیز توسط خانم سکوتی ارائه شد.

این کتاب پیرامون یکی از شهدای مدافع‌حرم است که موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند، آنها داشته‌های دفاع‌مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند.

شهید عباس دانشگر یکی از شهدای دهه‌ هفتادی مدافع‌ حرم است که روی نسل‌جوان امروزی تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته، شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری شد.

این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه، یادداشت‌ها و خاطرات دوستان، فرماندهان و خانواده ستوان یکم پاسدار شهید عباس دانشگر است.

در ادامه این نشست، کتاب پسرک فلافل فروش نوشته گروهی از نویسندگان توسط خانم امینی نیز تشریح شد.

این کتاب حکایت جوانی است که علاقه عجیبی به شهید ابراهیم هادی داشته و همیشه سعی می‌کرد مانند ابراهیم باشد، تصویری از شهید هادی را جلوی موتورش و در اتاق خودش زده بود که بسیار بزرگ بود، با اینکه بعد از جنگ به دنیا آمده بود و چیزی از آن دوران را ندیده بود، ولی شهدا را خوب می‌شناخت.

کتاب پسرک فلافل فروش حاوی مجموعه خاطراتی از پدر، مادر، خواهر و جمعی از دوستان و آشنایان شهید در ایران و عراق، از دوران کودکی تا زمان شهادت است و عنوان کتاب نیز برگرفته از عنوان یکی از همین خاطرات می‌باشد.

شهید ذوالفقاری، روز بیست و ششم بهمن ۹۳ در سامرا به فیض شهادت نائل آمد.

در ادامه خانم ذاکر حسینی به معرفی کتاب ظرافت‌های اخلاقی شهدا نوشته رضا آبیار پرداخت.

این کتاب به معرفی مهمترین خصلت‌های شهدا از جمله اخلاص، تواضع، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با هوای نفس و دوری از گناه، شب زنده داری و توجه به بیت المال پرداخته است.

کتاب شهدای امام رضایی کاری از ناصر کاوه هم توسط خانم مولایی ارائه شد، کتابی که در آن به عشق و ارادت شهدا به ائمه اطهار علی الخصوص امام رضا(ع) اشاره شده است.

در پایان نشست، خانم ملااحمدی به بیان کتاب یادت باشد نوشته محمدرسول ملاحسنی پرداخت، کتاب روایتی عاشقانه از زندگی یک شهید مدافع حرم شهید حمید سیاهکالی است که پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت، پاییز سال ۹۱ عقد کرد، پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال ۹۴ در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha