سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
اراک

حوزه/طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با موضوع «تأثیر مؤلفه های قرآنی قصه حضرت ابراهیم «علیه السلام»در شناخت عصمت امام» دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم فاطمه اسماعیلی طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک صبح امروز از پایان نامه خود با موضوع «تأثیر مؤلفه های قرآنی قصه حضرت ابراهیم علیه السلام در شناخت عصمت امام» با داوری حجت الاسلام سید محمد حسین شمس الدین و داوری حجت الاسلام محمد مهدی کریمی نیا دفاع کرد.

وی در دفاع از پایان نامه خود بیان کرد :حضرت ابراهیم«ع» که اهداف دینی، تربیتی و انسان ساز دارد به شکلی کاملا هنرمندانه و در قالب تکنیک های داستان پردازی به شیوه ای خاص و خارق العاده نقل و گزارش شده است؛ روش ها و فنون هنری و متعدد داستان در جهت تفهیم معارف الهی به کار گرفته شده است.

طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) گفت: محور اصلی در قصه حضرت ابراهیم «علیه السلام»، رضایت، تسلیم، اخلاص، صبر و استقامت است که در تمامی داستان متجلی می شود. داستان حضرت ابراهیم(ع) حق، واقعی و تاریخی است و به روش غیرمستقیم به راه راست هدایت می کنند.

خانم اسماعیلی تصریح کرد: ظاهر برخی از آیاتی که درباره حضرت ابراهیم علیه السلام نازل شده است با عصمت ایشان منافات دارد. برخی با استناد به ظواهر آیاتی که دارای عناوینی مانند: غفران و مغفرت الهی، ذنب، توبه، عفو هستند، شبهاتی را درباره حضرت ابراهیم«علیه السلام» مطرح نموده اند؛ مانند: شبهه مشرک بودن پدر حضرت ابراهیم«ع» و طلب استغفار حضرت برای وی، شبهه دروغ گفتن حضرت، شبهه آرزوی آمرزش از گناهان توسط حضرت، شبهه شک داشتن نسبت به زنده شدن مردگان و شبهه شرک ورزیدن حضرت ابراهیم(علیه السلام).

وی افزود: در این پژوهش ضمن بیان این آیات و ذکر شبهات مطرح شده درباره حضرت ابراهیم علیه السلام، با استفاده از دیدگاه مفسران قرآن این شبهات بررسی و پاسخ داده می شود. اما موفقیت او در امتحانات سند عصمت ایشان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha