سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با توصیه به مدیران ورزشی در بهره گیری و استفاده از نیروهای مومن، اخلاق مدار و متعهد در حوزه ورزش گفت: با بکارگیری افراد متدین می توان این مسئله را حل کرد و یکی از اموری که یک مدیر می تواند با استفاده از آن کارها را به درستی مدیریت کند این است که معاونان خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن تاکید بر حفظ اخلاق مداری در جامعه ورزشی و پرهیز از حسادت و غیبت و توجه به معنویت اظهار داشت: باید برخی از مسائلی که خارج از دایره اخلاق در جامعه ورزشی رخ می دهد را با آرامش رفع کرد و کار اسلام نیز همین است و پیامبر اسلام نیز به مرور منکرات را در جامعه اسلامی از بین برد و اگر در جامعه ای بخواهیم رفتار درستی صورت گیرد باید خود آن را به طور عملی اجرا کنیم.

وی افزود: در زمینه رذایل اخلاقی همانند غیبت باید مزمت این رذیله برای افراد بیان شود، به ویژه آن که در جامعه ورزشی برخی بی اخلاقی هایی وجود دارد که باید مدیران ورزشی کاری کنند تا جامعه ورزشی به اخلاق بازگردند و تنها صرف سلامت بدن در ورزش کافی نیست و باید روح نیز سالم شود.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر سلامت روح در کنار سلامت جسم در ورزش تصریح کرد: در دعای کمیل می خوانیم "اللهم قوعلی خدمتک جوارحی"، یعنی خدایا برای آن که بتوانم به خلق خدا خدمت کنم جوارح ما را قوی کن، اما اکنون این گونه نیست و متاسفانه ورزش هدف شده است در حالی که باید با این هدف که می خواهیم بدن خود را سالم کنیم تا در راستای خدمت به جامعه ورزش کنیم.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی(ره) این گونه بیان می کند که "ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت" و این تنها یک حرف نیست، بلکه یک مکتب و مکتب بشریت است و همه انبیاء و امامان شیفته خدمت بودند، لذا قدرت را نمی خواستند و فرق بین انسان و غیرانسان نیز همین است.

وی خاطر نشان کرد: انسان کسی است که سلامت خود را می خواهد برای آن که مدت بیشتری خدمت کند و این ارزشمند است، اما افرادی که قدرت را می خواهند، همان افرادی هستند که اظهار می کنند هدف، وسیله را توجیه می کند و برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله ای استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: بر اساس این تفکر دنیا به دو بخش تقسیم شده است، بخشی که می گویند هدف، وسیله را توجیه می کند و در مقابل گروهی که هدف را مقدس می دانند و تنها از وسیله مقدس برای رسیدن به آن استفاده می کنند، هم چنان که امام حسین(ع) نیز در روایتی می فرمایند "کسی که بخواهد با معصیت خدا به هدفی برسد بداند از آن هدف دور می شود و از آنچه می ترسد در آن قرار می گیرد".

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: دو گروه نیز در دنیا بیشتر وجود ندارد، افرادی که عاشق خدمت بوده و اعتنایی به قدرت ندارند و در مقابل گروهی نیز به مسائل معنوی و خدمت فکر نمی کنند و در ورزش نیز همین گونه است.

وی با توصیه به مدیران ورزشی در بهره گیری و استفاده از نیروهای مومن ، اخلاق مدار و متعهد در حوزه ورزش گفت: می توان با بکارگیری افراد خوب و متدین این مسئله را نیز حل کرد و یکی از اموری که یک مدیر می تواند با استفاده از آن کارها را به درستی مدیریت کند این است که معاونان خوبی داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری یکی از آسیب های حوزه ورزش را تعدد و پراکندگی رشته های ورزشی و عدم تمرکز بر چند رشته ورزشی برای قهرمان پروری عنوان کرد و ادامه داد: به نظر می رسد آنچه که برای ملت ما بهتر و لازم است ترویج ورزش های همگانی است و باید این نکته را در جامعه نهادینه ساخت که ورزش نیز مانند غذا است و باید به صورت روزانه حتی در منزل انجام شود، لذا تعدد رشته های ورزشی باعث شده نتوانیم انرژی خود را صرف کار اصلی کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وجود ظرفیت ها و نیروهای خوب ورزشی در اصفهان و لزوم بکارگیری این نیروها در بدنه ورزش استان عنوان کرد: در اصفهان افراد و نیروهای خوبی داریم و باید از این نیروها استفاده کنید، لذا باید در انتخاب افراد فکر کرد.

وی با توصیه به مدیران ورزشی افزود: سعی کنید ارتباط بین ورزشکاران و روحانیت را بیشتر کنید، هم چنان که ما روحانی ورزشکار نیز داریم و این جای تاسف دارد که فردی را از نظر جسمی تربیت کنیم، اما از نظر روحی تنزل پیدا کند.

برای استحکام و تقویت اخلاق مداری در جامعه ورزشی ارتباط این جامعه با روحانیت بیشتر شود

در ابتدای این دیدار سید مهدی صدری، مدیر کل اداره ورزش و جوانان اصفهان به بیان برخی از دغدغه های جامعه ورزشی و مدیران این حوزه در استان پرداخت و اظهار داشت: در اصفهان ظرفیت هایی که در حوزه ورزش وجود دارد بسیار مناسب است و عمده ضعف ها بیشتر در حوزه اخلاق است و متاسفانه در بدنه ورزشی و حتی در بین پیشکسوتان این عرصه مسائلی مانند تخریب بسیار به چشم می خورد.

وی افزود: این مسئله یکی از آسیب هایی است که بر اساس آن مدیران رویکرد اخلاق مداری را در پیش گرفته اند، هم چنان که دین ما نیز دین اخلاق است.

وی عنوان کرد: ما در ورزش بداخلاقی هایی داریم، اما ورزشکاران و مربیانی نیز داریم که اهل نماز و معنویت بوده و لذا لازم است برای استحکام و تقویت اخلاق و اخلاق مداری در جامعه ورزشی ارتباط این جامعه با روحانیت بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha