یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
نن

حوزه / مراسم چاووش محرم همراه با غبارروبی مقبره پرچمدار شعر عاشورایی، محتشم کاشانی با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مراسم چاووش محرم همراه با غبارروبی مقبره پرچمدار شعر عاشورایی، محتشم کاشانی با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، منتخب مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری،نماینده مردم شهرستان های کاشان آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و مردم در جوار مقبره محتشم کاشانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدحسینی نماینده ولی فقیه در کاشان در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، ابعاد شخصیتی محتشم کاشانی را بر شمرد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور پرشور و حماسی مردم کاشان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: خدا را شاکریم که این انتخابات را با صلابت و امنیت پشت سرگذاشتیم.

حمیدرضا محمدی فشارکی با بیان اینکه شاهدان متعهد شیعی ما در تاریخ سرخ تشیع در قابی از مفاهیم و عبارات پر محتوا و غنی به نظم گذاشته و با طبع لطیف خودشان یک همراهی را با نهضت عاشورا داشتند گفت: اشعار حماسی کربلا یکی از دلایل ماندگاری نهضت خلوص و اراده باطنی شعرای ما خصوصا مرحوم محتشم کاشانی در ترکیب12 بندهایش در نهضت عاشورا است که انعکاس فوق العاده آن نیز در تاریخ ادبیات بعد از دوران صفویه است.

شایان ذکر است: اول محرم در تقویم کشور به عنوان روز بزرگداشت محتشم کاشانی به ثبت رسید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha