چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
محسن حسینی دیباجی

حوزه/ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان در جمع پایوران و سربازان در حسینیه شهدای گمنام به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان در جمع پایوران و سربازان در حسینیه شهدای گمنام سمنان با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و رشادت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: ماه محرم، ماه حزن و اندوه، اما در عین حال ماه درس‌ها و عبرت‌ها است. عاشورا، حماسه‌ای جاودان در تاریخ بشریت است که درس‌های بزرگی برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها دارد.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی با تأکید بر ولایت‌مداری اصحاب امام حسین(ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا، گفت: اصحاب امام حسین(ع)، عاشقان حقیقی ولایت و امامت بودند که با جان و دل، مطیع اوامر الهی و رهبر خود بودند. آنها با فداکاری و جانفشانی خود، درس وفاداری به ولایت را به همه انسان‌ها آموختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان در ادامه به ضرورت جهاد تبیین و روشنگری در خصوص ابعاد مختلف واقعه عاشورا اشاره و تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با ترفندهای مختلف، سعی در تحریف واقعه عاشورا و کم‌رنگ کردن پیام‌های آن دارند. وظیفه ماست که با جهاد تبیین و روشنگری، ابعاد مختلف این واقعه عظیم را برای نسل جوان تبیین کنیم و آنها را با درس‌ها و عبرت‌های عاشورا آشنا نماییم."

وی با بیان اینکه عاشورا، مظهر ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود، به همه انسان‌ها درس شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخت. ما نیز باید با الگو برداری از این امام همام، در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی بایستیم و از حقوق مظلومان دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی در پایان با تأکید بر اهمیت استفاده از فرصت ماه محرم برای خودسازی و تهذیب نفس، افزود: ماه محرم، فرصتی مغتنم برای خودسازی و تهذیب نفس است؛ باید از این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم و با تأمل در فلسفه قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مسیر زندگی خود را به سوی سعادت و رستگاری رهنمون سازیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha