پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال های اخیر رفتارهای مالیاتی تغییر یافته و شفاف سازی های لازم در این زمینه صورت گرفته است، گفت: نیاز است مدیران دستگاه ها، شهرداران و استانداران در اجرا و افتتاح طرح های عمرانی، سهم مالیات دریافتی در هزینه کردها را به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند پولی که از آنها به عنوان مالیات گرفته شده کجا هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در دیدار مدیران مالیاتی آذربایجان شرقی با وی با بیان اینکه دریافت مالیات موجب قوام کشور می‌شود، اظهار کرد: اخذ مالیات در تمام دنیا مرسوم است و درآمدهای مالیاتی از سوی دولت ها برای ارائه خدمات به مردم هزینه می شود.

وی اظهار کرد: اخذ مالیات کار دشواری است و اغلب افرادی که مالیات می دهند به نوعی نارضایتی دارند و گله مند هستند اما کارمندان امور مالیاتی می توانند با تغییر رفتار و برخورد مناسب با مودیان، این ناراحتی و گله مندی را کاهش دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: سمت و عنوان در ادارات، نوعی وظیفه شرعی است و اگر این دیدگاه در بین کارمندان و کارکنان حاکم شود تخلفات از بین می رود در غیر این صورت است که تخلفات بالا رفته و نارضایتی ها بیشتر می شود.

وی گفت: کارمندان می توانند با برخورد مناسب، رضایتمندی نسبی را بالا ببرند تا افرادی که مالیات می دهند با روی خوش ادارات مالیاتی را ترک کنند و این تغییر باید از درون آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل، بر رعایت اصل عدالت در اخذ مالیات تأکید کرد و افزود: همه دریافتی ها و بخشودگی ها باید طبق قانون باشد زیرا فردی که مأمور وصول مالیات است در برابر تمام ایرانیان باید پاسخگو باشد و در این مورد نباید دچار تبعیض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha