پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
کد خبر: 1169304
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تبریز

حوزه/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ احمد مطهّری اصل را به‌ عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، زاده ۱۳۴۱ در تبریز است.

وی پس از شهادت سومین شهید محراب و ششمین امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از تیرماه ۱۴۰۳ به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز منصوب شده است.

هفتمین امام جمعه تبریز فرزند مرحوم فرامرز از معتمدین و کسبه محله سیلاب تبریز و برادر شهید داود مطهری روحانی شهید شاخص آذربایجان شرقی است.

او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر تبریز برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه تبریز شد و در حوزه های علمیه شهرهای مقدس قم و مشهد مشغول به تحصیل و تهذیب نفس شد.

وی در مدت تحصیل خود از محضر علمای اعلام بهره برده و به مدت ۱۵ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۸ در درس خارج فقه مقام معظم رهبری شرکت نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری تحصیلات خود را تا مقطع سطح ۴ حوزوی گذرانده و به مدت ۱۰ سال بعنوان استاد مدارس علوم دینی، ۲۰ سال بعنوان استاد دانشگاه و ۸ سال بعنوان امام جمعه موقت تبریز مشغول فعالیت بوده است.

علاوه بر آن حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل ۲۲ سال در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت بوده است و ۵ سال نیز در این سازمان مسئولیت معاونت پژوهشی را عهده دار بوده است.

وی که از یاران دیرین شهید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم است از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ به مدت ۵ سال مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را بر عهده داشته است.

این روحانی تبریزی در دوران دفاع مقدس نیز بعنوان روحانی بسیجی و از نیروهای لشکر عاشورا در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعالی داشت و با فرماندهان صاحب نام و اثرگذار هم رزم بوده و از مدافعان شهر سوسنگرد و آزادسازی شهر بستان بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در منابر سخنرانی و روضه خوانی ائمه معصومین علیهم السلام و امام جماعت مساجد مختلف در جای جای ایران اسلامی صرف نموده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha