سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
کتاب محیط زیستی کودک و نوجوان

حوزه/ همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت زنده‌یاد مهدی آذریزدی از ۱۵ عنوان کتاب محیط زیستی دانش آموز نوشت در شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از فارس، آیین رونمایی کتاب‌های کودک و نوجوان با هدایت و برنامه‌ریزی انجمن ادبی چکاوک در تاریخ هجدهم تیر ماه ۱۴۰۳ در شهر شیراز با حضور زهرا شفیعی سروستانی، مدیر آموزش اداره کل محیط زیست فارس و معلمان و مربیان آموزش و پرورش برگزار شد.

در این رویداد علمی - فرهنگی، حسین علیان دبیر علمی همایش، صفورا کاظمی مدیر اجرایی همایش و دبیر انجمن ادبی چکاوک، شفیعی سروستانی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی محیط زیست فارس و تنی چند از اهالی فرهنگ و ادب استان حضور داشتند.

در این همایش که با برنامه‌های متنوع هنری همراه بود از کتاب‌های کودکان و نوجوانان از استان‌های مختلف و با تاکید بر تولیدات استان فارس رونمایی شد. همچنین هنرمندان با رویکرد هنر آیینی به اجرای هنر پرداختند.

این همایش در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد و با یادواره‌ای از عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) همراه بود و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اداره کل محیط زیست فارس از کلیه نگارندگان کتاب تقدیر به عمل آمد.

حسین علیان، دبیر علمی همایش در این همایش با توجه به رویکرد غنی‌سازی کتاب‌های کودک و نوجوان به استعداد شناسی پیوسته و شناخت سرکوبگرهای استعداد در به ثمر نرسیدن استعدادهای نویسندگی اشاره کرد و از خانواده‌ها و مربیان خواست که در این مسیر با ژرف نگری لازم استعدادها را به سمت شکوفایی خوب هدایت کنند.

دبیر اجرایی همایش، این هشتمین رونمایی از کتب محیط زیستی دانش آموز نوشت در استان فارس است که در این برنامه تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب غالباً با محتوای معرفی گونه‌های جانوری گیاهی و زیستگاه‌های استان به رشته تحریر در آمده است.

زهرا شفیعی سروستانی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست فارس، در این همایش، با اشاره به نقش فعال دانش آموزان در عرصه آموزش محیط زیست به همسالان خود، از همه دانش‌آموزان اهل قلم، فرهنگیان صاحب نظر و اولیای دلسوز خواست که برای حفظ محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه بر لزوم سپردن این امانت الهی به دست آیندگان تاکید کرد و از همگان خواست تا در این راه تمام توان خود را به کار گیرند.

شفیعی سروستانی به جایگاه محیط زیست فارس به عنوان پرچمدار آموزش محیط زیست به کودکان و قطب تولید محتوا اشاره کرد و خواستار همکاری همه جانبه اهالی فرهنگ و هنر در استان فارس برای تبیین جایگاه محیط زیست شد.

در این برنامه از کتاب‌های دانش آموزان سارینا امامی، صبا علیان، فاطمه زهرا خانی کرم زاده از استان اصفهان و رونیکا بذرافکن، آرسام دوراندیش، علیرضا درخشان، سورن شمس، امیرعلی و مرسانا جعفری، امیرعلی و باران یگانه زاده، رادین یوسفی، نیایش محمدی، سید محمد مهدی حسینی، فاطمه و محمدامین و امیررضا دهقان گودزاغی، خردسال ۴ ساله نویسنده آوین کاظمی از استان فارس و محمد و مهشید سفلاییان از استان یزد رونمایی شد. این کتاب ها توسط نشر کتیبه نوین به چاپ رسیده است.

همچنین از شادی کاظمی، رادوین صادقی، نیماوفاخواه، آریسا علی پور، الیسا زینلی، الهام هاشمی، آراد کاظمی، آیرا شرفی، محمدطاها زارع، آرش آزادی فر، سوین مهدوی نیا، فاطمه خسروی راد دانش آموزان نویسنده و فعال در زمینه محیط زیست تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است، این مراسم با کوشش مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، انجمن ادبی چکاوک، سرای هنر و اندیشه و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل محیط زیست فارس برگزار شد و از سوی عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، از دانش آموزان نویسنده محیط زیست با اهدا هدیه و لوح تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha