یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
آغاز پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی»

پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی» با موضوع قصه کربلا به روایت خیمه ویژه نونهالان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی؛ قصه کربلا به روایت خیمه»، امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و انتشارات شهید کاظمی، با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد.

مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم گفت: دانش آموزان نوجوان و نونهال می‌توانند با تهیه کتاب «خیمه ماهتابی» در این پویش ملی شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: این کتاب در تمامی کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور و کتابخانه‌های عمومی قابل عرضه است.

توکلیان از نوجوانان و نونهالان خواست بعد از مطالعه کتاب تولید محتوای خلاقانه خود از این اثر را در قالب نقاشی، کاردستی، کلیپ با ویدئوی معرفی خود به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

براساس اعلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، شرکت کنندگان می‌توانند با ارسال عدد ۱۵ به شماره ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ در این مسابقه کتابخوانی ملی شرکت کنند.

پویش «خیمه ماهتابی» کلید خورد / سفر زیارتی در انتظار نوجوانان و نونهالان

فخرالدین یوسف پور، مدیرخانه مطبوعات استان قم هم در این نشست گفت: پیوند نسل آینده که کودکان و نوجوانان امروز هستند با کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در سال های اخیر با محوریت کتابخانه های عمومی در استان شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: استفاده از زبان هنر و کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ حسینی و عاشورا بسیار مهم است که در این کتاب به زبان کودکانه و در این پویش به زبان هنر این اتفاق رقم خورده است.

مدیر خانه مطبوعات قم در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه همواره تلاش کرده ایم تا نگاه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و امیدواریم سایر دستگاه های استان نیز با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی همراهی و هم افزایی لازم را در این زمینه داشته باشند.

زینب ایمان طلب، نویسنده و کارشناس کتاب کودک و نوجوان نیز در این نشست به معرفی کتاب خیمه ماهتابی پرداخت.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای کودک و نوجوان، به خوانش بخش هایی از کتاب و ارائه دیدگاه خود از مطالعه کتاب پرداختند.

در پایان نشست، از لوح پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی» رونمایی و با حضور جمعی از مسئولین و اعضای کودک و نوجوان، جملاتی به یادگار بر آن ثبت شد.

کتاب «خیمه ماهتابی» نوشته فاطمه‌سادات موسوی در ۷۶صفحه و با نثری روان نگارش شده است و دو خط داستانی فانتزی و تاریخی دارد. در خط فانتزی قهرمان داستان که خیمه‌ای با توانایی‌های خاص و شگفت‌انگیز است، معرفی می‌شود.

این کتاب در ایام محرم سال گذشته با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و انتشارات شهید کاظمی و با حضور نویسنده اثر در کتابخانه عمومی شهدای نوبهار رونمایی شد.

پویش مطالعاتی کتاب «خیمه ماهتابی» از امروز تا اربعین حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان نوجوان و نونهال در این پویش علاوه بر بسته‌های فرهنگی و تمبر منسوب به حرم امام حسین (ع) به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی نیز دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha