سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در کرمانشاه

حوزه/ چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش شهرستانی ، با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در کرمانشاه، در این دوره از نفرات برگزیده در بخش‌های حفظ کل زیر ۱۸ سال، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ پنج جز، تحقیق زیر ۱۸ سال، تحقیق، ترتیل، دعاخوانی و اذان در ۲ بخش خواهران و برادران تجلیل و قدردانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی، ایجاد شور و نشاط و فضای رقابتی بین علاقه‌مندان و آحاد جامعه است، تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی در مباحث قرآنی باعث می‌شود، افراد بیشتری در جامعه خصوصا از جوانان و نوجوانان به یادگیری قرآن روی بیاورند و لذا یکی از برنامه‌های اصلی اوقاف هم همین ایجاد شور و نشاط رقابتی است.

حجت الاسلام محمد صالحی گفت: فضای رقابتی را باید در فضاهایی، چون مدارس و مهدها ایجاد کنیم، چراکه تمرکز بر قرآن یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

وی افزود: ثمرات همنشینی با قرآن علاوه بر اثرات آن در استان و کشور، نمود بین المللی هم دارد، تا جایی که رییس جمهور شهید ما، در سازمان ملل ندای قرآن سر داد و امروز هم جوانان غزه با پشتیبانی این کتاب مقدس، در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردند.

رئیس هیات داوران چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم هم، در ابتدای این مراسم با بیان اینکه استقبال از مسابقات این دوره نسبت به دوره گذشته، افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: در این دوره از مسابقات ۳۵۰ نفر از خواهران و ۲۵۰ نفر از برادران مجموعا در چهار روز، در بخش‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند و به زودی هم مسابقات استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha