پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
3.jpg

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج‌(ع) شهرستان پارس‌آباد با تاکید بر اهمیت بحث طلبه تمدن‌ساز، گفت: خواهران تلاش‌گر و موفق در این زمینه، توانایی تغییر سرنوشت یک جامعه را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حبیبه شاهنده ظهر امروز در نشست پژوهشی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج‌(ع) پارس‌آباد، گفت: اگر تمدن اسلامی تنها راه فراگیر و جهانی‌شدن اسلام نباشد بدون شک موثرترین راه در تحقق این امر مهم است و در این مسیر به‌طور قطع بانوان طلبه که ظرفیت تمدن‌سازی انقلاب اسلامی هستند نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اولویت‌های نقش زنان از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، زن یکی از ارکان تمدن‌ساز و نقش آفرین در تربیت جوانان مؤمن و متعهد انقلابی معرفی شده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران پارس‌آباد با تاکید بر برخی شاخصه‌های بانوان و طلاب تراز و تمدن‌ساز، بیان کرد: نشاط و شادابی با حفظ اراده و عفت، جمع بین علم و عمل، دین‌محوری و ولایت‌مداری و احساس مسئولیت برای تمدن‌سازی و جامعه‌سازی از مهم‌ترین این شاخصه‌ها هستند.

شاهنده تصریح کرد: برای تمدن‌سازی و نظام‌سازی بایستی دین را بر اساس قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) ترویج داد چرا که آیات و روایات و فقه همه یک دستگاه فکری هستند که برای ساختن عبد صالح ایجاد شده‌اند.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع)، نقش اجتماعی، فردی و خانوادگی زن را در تمدن‌سازی موثر دانست و ادامه داد: بهبود نقش زن در ارتباط با محیط خانواده در ایجاد تمدن اسلامی، اهمیت به جایگاه متعالی زن به عنوان تربیت نسل تمدن‌ساز، حضور فعال و موثر بانوان در فعالیت‌های اجتماعی به عنوان عنصری تمدن‌ساز و شناخت ابعاد فردی زن برای اثرگذاری بهتر و دستیابی به نقش وی قابل توجه است.

بانوی طلبه تمدن‌ساز سرنوشت جامعه را تغییر می‌دهد

بانوی طلبه تمدن‌ساز سرنوشت جامعه را تغییر می‌دهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha