شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: امروز کشور نیاز به کار آفرینان خستگی ناپذیر دارد چرا که تنها راه نجات کشور ما از بیکاری، کمک به کار آفرینان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: نماز جمعه مصداق بارز تقوای الهی است و فضلیت آن به اندازه‌ای ارزشمند است که خدای متعال از زبان رسولش می‌فرماید: «کسی که در نماز جمعه شرکت کند، آمرزیده شد، مثل اینکه عملش از نو آغاز کرده باشد».

وی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) بنابر بر روایتی، افزود: هرمزگان در عرصه معرفی و شناخت امام سجاد(ع) به ویژه صحیفه سجادیه در سطح کشور پیشگام است و جای تشکر دارد، کنگره‌های متعدد در طول این سالیان با حضور اندیشمندان و متفکران داخلی و بین‌المللی، همایش‌ها و حضور صحیفه سجادیه به مساجد، ارتباط مردم به این کتاب شریف و تربیت بیش از ۷۰ نفر حافظ صحیفه سجادیه، راه‌اندازی اولین مرکز تحقیقاتی صحیفه سجادیه در قم، نشان از همت مردم هرمزگان نسبت به صحیفه سجادیه دارد.

امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه هرمزگان با اقداماتی که در زمینه صحیفه سجادیه انجام داده یک الگوی موفق در کشور است، ابراز کرد: این اقدامات باید به سایر نقاط کشور نیز گسترش یابد و در عرصه بین المللی هماهنگی با ۲۳ رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف داشته‌ایم و اقدامات و برنامه که در هرمزگان صورت می‌گیرد در کشورهای دیگر نیز انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: روز جمعه متعلق به امام زمان(عج) است، قلب امام عصر تجلی‌گاه و ظرف مشیت خدا است و در روایت داریم که «دل‌های ما ظرف مشیت خداست» خدا هرآنچه بخواهد ما می‌خواهیم، ما آنچه را می‌خواهیم که خدا می‌خواهد.» و تلاش کنیم ارتباط خود را با امام زمان(عج) تقویت کنیم و هم سنخ با امام زمان باشیم و غفلت‌ها را جبران کنیم.

وی با تذکری درباره مسئله جمعیت، اظهار کرد: ما اگر امروز به دنبال ایران قوی هستیم اصلی‌ترین مولفه ایران قوی، منبع ارزشمند انسانی جوان ما است و جامعه‌ای که جمعیت جوان دارد آن کشور بالنده و در عرصه علم و دانش، اجتماعی و فرهنگی و کار و سازندگی قوی است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ابراز کرد: امروز مشکل کاهش نسل، یک تهدید جدی است که جامعه ما را در بر گرفته و بر زبان رهبر حکیم انقلاب بیش از ۴۰ بار جاری شده که نشان از دغدغه‌های ایشان دارد و لذا باید آن را جدی بگیریم، اما وضعیت جمعیت هنوز مطلوب نیست و صاحب نظران همفکری کنند چرا مشوق‌ها کارایی ندارد و تصمیمات دیگری بگیرند و این مشوقات یا در جای خود اجرا نمی‌شود یا تاثیرگذاری ندارد و مشوقات برای مسئله ازدواج افزایش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: برای نیل به تمدن اسلامی باید یک جمعیت جوان داشته باشیم و کشوری که پرچم دار تمدن نوین اسلامی است باید نسل جوان پرچم دار داشته باشد، کشور ما از لحاظ سنی از ۳۵ سال بالاتر رفته و کشور ما جوان نیست و کشور به سمت پیری می‌رود که مشکلات بسیار زیادی برای مملکت پیش خواهد آورد.

وی اظهار کرد: تجربه کشورهایی مثل آلمان و و ژاپن و دیگر کشورها بعد از جنگ جهانی را ببیند، کشور چین یک تجربه غلط را انجام داد و دوباره برگشت، امروز مسئله جوانی جمعیت برای نشاط و موتور محرکه کشور و ایران قوی و تامین امنیت ایران بزرگ مورد توجه قرار بدهیم و همه دستگاه‌ها متولی نیز نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: کار آفرینی یعنی خلق کسب و کارهای نوپا و مولد که تولید ثروت کند، امروز کشور نیاز به کار آفرینان خستگی ناپذیر دارد که با تدبیر، درد جامعه را در زمینه اشتغال و بیکاری درمان کند و این می‌طلبد که کار آفرینان را مورد حمایت قرار دهیم و خسته شان نکنیم و در پیچ و خم‌های اداری آنها را گرفتار و پشیمان نکنیم و به یاد داشته باشیم که تنها راه نجات کشور ما از بیکاری، کمک به کار آفرینان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد: استفاده از ابزارهای آموزشی دارای اهمیت است و یکی از مشکلات هرمزگان نبود نیروی کار ماهر است.

وی با تقاضا از صاحب نظران، کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها تعداد زیادی دانشجو وجود دارد که خروجی آنها برای پیشبرد کار آفرینی و مهارت بسیار اندک است، ما می‌توانیم تعداد دانشجویان را به ۵۰ درصد کاهش دهیم و بقیه این دانشجویان برای مهارت‌آموزی به دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای که در آموزش و پرورش وجود دارد، برای کسب مهارت انتقال دهیم.

امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه با تقویت هنرستان‌ها، رونق اشتغال محقق خواهد شد، گفت: تجربه موفق هرمزگان با اجرای این هنرستان‌ها یک الگو برای کشور باشد تا دانشجویان متناسب با حرفه خود بتواند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha