شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
برنامه

حوزه/ مدیر سرای حضرت خدیجه (س) با بیان اینکه طلاب در نقطه درست انتخاب زندگی خود قرار گرفتند و آن، علم آموزی است، گفت: ما در مسیر تمدن سازی نیاز به بانوانی داریم که علم دین را آموخته باشند و در جایگاه‌های مختلف مادری، همسری، دختری و امور اجتماعی ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی در مراسم افتتاحیه راه روشن ۳ که با حضور والدین داوطلبان پذیرش طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه عنوان کرد: امام علی علیه‌السلام به کمیل فرمودند: «یَا کُمَیْلُ، الْعِلْمُ خَیْرٌ مِنَ الْمَالِ، الْعِلْمُ یَحْرُسُکَ وَ أَنْتَ تَحْرُسُ الْمَالَ، وَ الْمَالُ تَنْقُصُهُ النَّفَقَةُ وَ الْعِلْمُ یَزْکُوا عَلَی الْإِنْفَاقِ، وَ صَنِیعُ الْمَالِ یَزُولُ بِزَوَالِهِ؛ ای کمیل! دانش بهتر از مال است؛ زیرا دانش تو را حفظ می کند، در حالی که تو باید مال را حفظ کنی، مال به خرج کردن، کاهش می‌یابد، ولی دانش با صرف کردن افزوده می‌شود، و آن که ساخته مال است با زوال مال از بین می‌رود».

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها با اشاره به این حکمت، به جایگاه طلبه علوم دینی اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی فرمودند شما الان در جهت درست تاریخ ایستاده اید، ما به شما می‌گوییم که فرزندان شما در نقطه درست انتخاب زندگی خود قرار گرفتند و آن، علم آموزی است.

وی با بیان اینکه طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) هستند و ما خادم سربازان حضرت ولیّ عصر (عج) هستیم، تأکید کرد: برای طلبه علوم دینی هیچ وقت فارغ شدن از علم و تحصیل معنا ندارد و طلاب همواره باید به علم آموزی بپردازند.

حسینی افزود: ما در مسیر تمدن سازی نیاز به بانوانی داریم که علم دین را آموخته باشند و در جایگاه‌های مختلف مادری، همسری، دختری و امور اجتماعی ایفای نقش کنند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود»، تصریح کرد: بانوان همواره در وقایع مهم تاریخی حضور فعال داشتند.

وی با بیان اینکه پرورش دختران باایمان، دانشمند و عفیف از اهداف مهم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، عنوان کرد: یکی از افتخارات ما این است که هر یک از مسئولان در این مرکز تحصیل کردند و توفیق تلمذ و شاگردی اساتید این مجموعه را داشته اند و با حمایت‌های این مجموعه توانستند توفیق خدمتگزاری به طلاب را داشته باشند.

وی به شرایط سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و نیاز همراهی والدین در اجرا و رعایت قوانین و ضوابط آموزشی و سرا اشاره کرد و گفت: تدبیر امور و خدمت رسانی به طلاب نیاز به قوانین دارد که هم طلاب و هم والدین باید با ما همراه باشند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها یادآور شد: همه نیازهای طلبه در مجموعه دیده شده است، از جمله مجموعه فرهنگی_ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی مختلف، دوره‌های علمی و کاربردی و برنامه‌های مختلف فرهنگی در داخل مجموعه وجود دارد.

وی بیان کرد: کانون‌های استانی به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی راه اندازی شده و طلاب می‌توانند در این کانون‌ها عضو شده و فعالیت داشته باشند.

حسینی در پایان توضیحاتی درباره خدمات رفاهی مجموعه به طلاب، ارتباط با مسئولان سرا و مسئولان آموزش ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha