چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
شهید هنیه

حوزه/ ائمه جمعه آذربایجان غربی با صدور پیامی ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم و از مجامع بین المللی درخواست اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی شهادت اسماعیل هنیه رهبر مقاومت اسلامی فلسطین را محکوم کردند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد ؛ امام جمعه اهل سنت ارومیه:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از برجسته‌ترین رهبران مقاومت فلسطین، یک فاجعه و جنایتی هولناک است که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

این اقدام که در جریان حمله‌ای جنایتکارانه توسط رژیم صهیونیستی به محل اقامت او در تهران صورت گرفت، نه تنها تجاوزی آشکار به حاکمیت ایران بود، بلکه نشان‌دهنده سیاست‌های وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای است که این رژیم در پیش گرفته است.

اسماعیل هنیه، به عنوان یک نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم، همواره در خط مقدم مبارزه با اشغالگری و دفاع از حقوق ملت فلسطین قرار داشت. شهادت او، همانند شهادت دیگر قهرمانان مقاومت نظیر حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر پیوند خونی و ناگسستنی میان ملت‌های مقاومت را به نمایش گذاشت.

این پیوند، ریشه در تعهد مشترک آنان به مبارزه برای آزادی و عدالت دارد و هیچ نیرویی قادر به شکستن آن نخواهد بود.

اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، تنها نشان از ضعف و ترس آنان از قدرت مقاومت دارد. این جنایت، نه تنها ملت فلسطین بلکه تمامی آزادی‌خواهان جهان را برانگیخته و اراده آنان را برای ادامه مبارزه قوی‌تر کرده است. این شهادت‌ها، خون‌های پاکی است که درخت مقاومت را آبیاری می‌کند و آن را تنومندتر و استوارتر می‌سازد.

ما ضمن محکومیت شدید این جنایت، از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که به این اقدامات تجاوزکارانه واکنش نشان داده و رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض آشکار حقوق بین‌الملل و حقوق بشر محکوم کنند. همچنین از تمامی ملت‌های آزادی‌خواه و کشورهای حامی مقاومت درخواست می‌کنیم که با تقویت همکاری‌ها و همبستگی‌ها، در برابر این تجاوزات ایستادگی کنند و اجازه ندهند که خون شهدای مقاومت بی‌پاسخ بماند.

شهادت اسماعیل هنیه یک ضایعه بزرگ است، اما راه او و آرمان‌های والای او در قلب‌ها و ذهن‌های ما زنده خواهد ماند. ما عهد می‌بندیم که راه او را ادامه داده و تا رسیدن به آزادی و عدالت از پا نخواهیم نشست. شهادت این قهرمانان، انگیزه‌ای برای مقاومت بیشتر و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف والای انسانی است.

ماوستا محمد واوی امام جمعه سردشت:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً

شهادت جانسوز مجاهد نستوه و حافظ کلام الله و محافظ سنت رسول الله شهید اسماعیل هنیئە و هم رزم ایشان مایە تالم وتاثر گردید.

ضمن محکوم کردن ترور بزدلانه که ماهیت ذات خبیث دشمنانی است که دیروز تاب و تحمل مشت های گره کرده صحن مجلس شورای اسلامی ایران در وقت سخنرانی و تحلیف رئیس جمهور ایران را نداشتە و نخواهند داشت.

اگرچه شهادت پاداش کوچکی برای این همه مقاومت و رشادت در برابر صهیونیزم و آرزوی دیرینه همچون مجاهدانی است ولی تعدی به مهمان در خاک حامی مردم فلسطین اقدام نابخشودنی است.

ضمن تسلیت به تمام آزادی خواهان و رهبر مسلمین جهان؛ انتقام سخت از رژیم کودک کش و تروریزم اول جهان؛ آرزوی تمام مسلمانان وحامیان مردم غزه است.

ماموستا عبدالرحمن باروزه امام جمعه شهرستان میرآباد:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت مجاهد و شهید قدس اسماعیل هنیه در کشور ایران اسلامی اوج خباثت و دشمنی استکبار و صهیونیست به تمام ادیان و مذاهب و همه سلایق سیاسی در جهان امروزی می باشد.

اینجانب از جانب خود و تمام مردم شهرستان میرآباد شهادت اسماعیل هنیه را خدمت‌ مقام معظم رهبری دامت برکاته و تمام آزادگان جهان و مردم‌ ایران و فلسطین تهنیت و تسلیت عرض می نمایم.

ماموستا خدر رحیمی؛ امام جمعه شهر نلاس شهرستان سردشت:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر شهادت مجاهد میدان مبارزه علیه مستکبران و اشغالگری، سردار اسماعیل هنیه خونهای مجاهدان و آزادگان را به جوش آورد و سبعیت و درندگی و وحشیگری شیطان بزرگ آمریکا و فرزندش باند صهیونیستی را بر همه آشکارتر نمود و عزم جدی را در محو آن باند تبهکار و اشغال را بر همه عیان نمود.

ضمن تسلیت به همه مجاهدان و در رأس آنها به مقام معظم رهبری و امت اسلام و مردم مظلوم فلسطین و مجاهدان حماس علو درجات را برای این شهید که در قلب تپنده جهان اسلام شهید شدند و استواری مجاهدان در راه نابودی صهیونستها را از خداوند متعال مسئلت داریم.

پر واضح است با شهادت مجاهدان و رهبران مقاومت با مُد ترور آمریکا و انگلیس و باند صهیونیست ها جبهه مقاومت با صلابت و اقتدار بیشتر به راه خود ادامه خواهد داد . و صبح آزادی نزدیک است.

ماموستا عثمان یوسفی؛ امام جمعه ربط سردشت:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ

فرمانده بزرگ و صادق، برادر عزیزمان، استاد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس فرمانده بزرگ و صادق، مجاهد خستگی ناپذیر، که یکی از رهبران بزرگ مقاومت در عصر حاضر بود و با شجاعت کامل در برابر پروژه سلطه‌گری آمریکا و اشغال صهیونیستی ایستاد و آماده شهادت در راه آرمانی که به آن باور داشت، بود و همیشه در طول مسیر در انتظار این شهادت بود.

اینجانب عمیق ترین تسلیت هایم را به مردم مجاهد، مظلوم و سربلند فلسطین، به برادران شریف ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس و به همه گروه‌های عزیز مقاومت فلسطینی، و به هر مجاهد مقاوم و آزاد و شریف، تقدیم می‌کنم،

به امیدپیروزی جبهه مقاومت وآزادی قدس شریف ونابودی رژیم غاصب اسرائیل منحوس ونسل کش تروریست،

ماموستا سنار تمرنژاد،امام جمعه اهل سنت نقده:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

با کمال تأسف و تأثر خبر شهادت مجاهد نستوه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، را دریافت کردیم. این حرکت یک جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

شهید اسماعیل هنیه با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مجاهدت‌های مداوم در راه آزادی و عدالت، همواره الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان جهان بود.

این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، و تمامی مردم مسلمان و آزادی‌خواه، بویژه ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهۀ مقاومت و ملت شریف ایران تسلیت و تهنیت عرض می‌نمایم و علو درجات آن شهید والا مقام را از بارگاه ایزد منان خواستارم.

یاد و خاطره‌ او همواره در دل‌ها زنده خواهد ماند و مبارزات او همچنان مشعلی راهنما خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha