جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
کد خبر: 1173896
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
سید حسن نصرالله

حوزه/ دبیرکل حزب الله لبنان، شهادت اسماعیل هنیه را به جنبش حماس، گروه‌های مقاومت فلسطینی، ملت فلسطین و همه ملت‌های عربی و اسلامی تبریک و تسلیت گفت و این ترور را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر فرمانده شهید فؤاد شکر در مجتمع سیدالشهداء در ضاحیه جنوب بیروت، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به این جنبش، گروه‌های مقاومت فلسطینی، ملت فلسطین و همه ملت‌های عربی و اسلامی تبریک و تسلیت گفت و او را برادر عزیز توصیف کرد و این ترور را خطرناک دانست.

سید حسن نصرالله افزود ما در این غم، خشم، نبرد و دستیابی به پیروزی، مسئولیت و نیز در افتخار شهادت فرماندهان مقاومت مانند رزمندگان آن، شریک هستیم. ان شاء الله پیروزی قطعی است.

سید حسن نصرالله گفت هدف دشمن در حمله هوایی به ضاحیه، به طور اساسی، ترور سید محسن شکر بود و در این حمله میلاد بیدی از شهروندان ایران هم به شهادت رسید. شهادت همه عزیزانی را که در این حادثه شهید شدند، به خانواده‌هایشان تبریک و تسلیت می گویم.

وی خاطر نشان کرد ما در برابر این مصیبت‌ها صبر می کنیم و در برابر مشیت الهی تسلیم هستیم و در برابر قضا و قدر الهی راضی هستیم و به خداوند توکل می کنیم، زیرا ما به خداوند و روز قیامت ایمان داریم. ما حدود۱۴۰۰ سال است که بر امام حسین (علیه السلام) گریه می کنیم و تا روز قیامت گریه خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله گفت آنچه در ضاحیه رخ داد، فقط ترور نبود، بلکه تهاجم بود. آنها ساختمان های غیرنظامی را هدف قرار دادند و غیرنظامیان را به شهادت رساندند. دشمن یک ساختمان پر از غیرنظامیان را هدف قرار داد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت آنچه در منطقه رخ می‌دهد، بخشی از جنگ اسرائیلی- آمریکایی علیه منطقه ماست و تحقیقات داخلی و دقیق برای ما به اثبات رساند که موشکی که به مجدل شمس اصابت کرد، از طرف حزب الله نبود. من بار دیگر تاکید می‌کنم، متهم کردن حزب الله درباره این هدف ظالمانه است. اگر در این حادثه دست داشتیم، آنرا اعلام و عذرخواهی می‌کردیم. به احتمال زیاد موشک پدافند هوایی اسرائیل به مجدل شمس اصابت کرده است و شواهد زیادی در این باره وجود دارد. پیش از این هم شماری از موشک‌های پدافند هوایی اسرائیل به عکا و حیفا هم اصابت کرده و باعث زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها شده بود.

سید مقاومت افزود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت صرفا یک عملیات تروریستی نبود بلکه یک تجاوز نظامی بود. نخست این که این حمله در منطقه ضاحیه جنوبی ضاحیه پایتخت رخ داد. دوم این ساختمان‌ها غیرنظامی بودند که هدف قرار گرفت و پایگاه نظامی هدف قرار نگرفت. سوم این که بر اثر آن شهروندان غیرنظامی از جمله زنان و کودکان هدف قرار گرفتند و چهارم این که یک فرمانده ارشد نظامی مقاومت هدف قرار گرفت. این تجاوز است و باید پاسخ داده شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود گفت هدف اسرائیل از اتهام زنی به حزب الله درباره حادثه مجدل شمس، فتنه انگیزی طایفه‌ای است. هدف از اتهام، تبرئه کردن ارتش دشمن از این حادثه است. اسرائیلی‌ها زمانی که دیدند بیشتر قربانیان مجدل شمس، کودکان و زنان هستند، تصمیم گرفتند، ما را متهم کنند.

نصرالله افزود چند کشور از ما خواستند به حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت پاسخ ندهیم. تهاجم علیه ضاحیه، پاسخی به آنچه در مجدل شمس رخ داد، نیست بلکه بخشی از تهاجم و نبرد در جبهه شمالی است. ما در اینجا، تاوان جبهه پشتیبانی از غزه را پرداخت می‌کنیم. این نخستین بار نیست که چنین هزینه‌ای پرداخت می‌کنیم و در این نبرد، صدها نفر از ما شهید شده اند که بعضی از آنها از فرماندهان بودند. ما گفتیم آماده ایم و این هزینه را می‌پردازیم. زیرا ما بر اساس ایمان خود وارد این نبرد شده ایم.

وی تصریح کرد ما در این نبرد هر هزینه‌ای هم که پرداخت کنیم، غافلگیر نخواهیم شد و آن را می‌پردازیم. نتایج این نبرد، پیامدهای تاریخی و راهبردی برای دشمن و منطقه خواهد داشت. ما در یک نبرد بزرگ هستیم که فراتر از مسئله جبهه‌های پشتیبانی است. این یک نبرد نامحدود در همه جبهه‌هاست و تردیدی نیست که وارد مرحله جدیدی شده است.

سید مقاومت تاکید کرد صهیونیست‌ها احمق هستند. آیا تصور می‌کردند اسماعیل هنیه را در تهران ترور خواهند کرد و ایران سکوت خواهد کرد؟ لحن بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، قویتر و شدیدتر از روز تهاجم علیه کنسولگری ایران در دمشق است. ایرانی‌ها نه تنها از تعرض به حاکمیت ملی، امنیت ملی و اعتبار خود بلکه به تعرض به حیثیت و شرافت خود سخن می‌گویند، زیرا شهید اسماعیل هنیه میهمان ایران بود و میهمان ایران را کشتند.

سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها افزود اندکی خوشحال باشید، زیرا مدت طولانی گریه خواهید کرد. شما هنوز نمی‌دانید که از چه خط قرمزهایی عبور کردید و به کجا رسیدید. دشمن باید منتظر خشم شرافتمندان این امت و خونخواهی آنها باشد.

سید حسن نصرالله گفت ما با شهید خود وداع نمی‌کنیم، بلکه به او می‌گوییم به امید دیدار، دیدار با پیروزی خون بر شمشیر یا دیدار با شهادت.

نصرالله افزود به دشمن می‌گوییم، اگر می‌خواهی با قتل رهبران و ترساندن مردم، ما را از بین ببری و یاد ما را پاک کنی، در توهم قرار داری. نمی‌گویم ما حق پاسخ دادن در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌دانیم، بلکه ما پاسخ خواهیم داد و آنها باید منتظر باشند.

وی افزود به سید فؤاد می‌گوییم، به خوبی امانت خود را ادا کردی و ما راه تو را ادامه خواهیم داد شاگردان عماد مغنیه و فؤاد شکر، جای فرماندهان شهید را پر خواهند کرد. سید محسن، فرمانده گروهی از حزب الله بود که به بوسنی رفتند.

سید حسن نصرالله گفت با وجود فشار بر همه جبهه‌ها برای تسلیم شدن مقاومت در فلسطین، مقاومت فلسطین تسلیم نخواهد شد. تسلیم شدن در غزه، لبنان و یمن اصلا مطرح نیست. همه فشارها بر ایران و بقیه جبهه‌های پشتیبانی هم بی نتیجه خواهد بود.

سید مقاومت تاکید کرد اگر کسی در جهان واقعا خواهان جلوگیری از تنش در منطقه است، باید اسرائیل را وادار کند، تهاجم علیه غزه را متوقف کند. تنها راه حل؛ توقف تهاجم علیه غزه است. بزرگترین نفاق جهانی، تصویر سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره و دست زدن‌ برای او بود.

نصرالله افزود مقاومت به طور قطع پاسخ خواهد داد. همه بحث‌ها بر سر این است که به ما می‌گویند، واکنش محدود و سنجیده نشان دهید. تلاش می‌کنند، واقعیت تهاجم اسرائیل را کم اهمیت جلوه دهند. امروز فقط یک جمله می‌گویم، دشمن و هر کسی که در پشت سر آن است، باید منتظر پاسخ قطعی ما باشد. هیچ بحث و جدلی در این باره نیست. بین ما روزها، شب‌ها و میدان تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha