جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
مدرسی

حوزه/امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نماز مقام معظم رهبری بر پیکر شهید هنیه و حضور مردم در مراسم تشییع در واقع وحدت میان شیعه و سنی، حمایت از مقاومت و تجلیل از شهید مقاومت را نشان دادند که این خود توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد امرکز در نماز جمعه این بخش و در منطقه دهنو اظهار کرد: در این ایام نهایت سرکشی و طغیان جلاد ستمگر و غاصب فلسطین اشغالی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌الملل و تشویق و تبلیغ دولت‌های غربی به ویژه آمریکا در این ایام به خوبی مشاهده می‌شود که آخرین جنایت آنها نیز ترور اسماعیل هنیه بلافاصله پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران و پیش از آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: این حرکت ترور شهید هنیه اهدافی را دنبال می‌کند که بدبین کردن نیروهای مقاومت نسبت به ایران، اقدامی جهت تحریک ایران برای ورود به جنگ، مواجه کردن دولت جدید با بحران و تضعیف اراده مردم و مسئولان نسبت به حمایت از جریان مقاومت از جمله اهداف شیطانی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم است.

مدرسی بیان کرد: شهید اسماعیل هنیه به عنوان یک مظهر مبارزه و قدرت در حال مذاکره برای تبیین جریان غزه و دفاع از مظلومان بود.

وی ابراز کرد: شهادت اسماعیل هنیه در این ایام توسط جنایتکاران بیانگر این است که این ظالمان حاضر هستند طرف مقابل خود را حتی در هنگام مذاکره و گفتگو از میان بردارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطر نشان کرد: نماز مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه وحدت میان شیعه و سنی، حمایت از مقاومت و تجلیل از شهید مقاومت را نشان دادند که این خود توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

مدرسی با اشاره به حفظ حریم و حرمت مومن عنوان کرد: یکی از محرمات و گناه‌های بزرگ توهین و کوچک شمردن دیگران است که وظایف مسلمانان دفاع از شخصیت مومنان است.

وی ادامه داد: باید درس‌های صبر و مقاومت، عزتمندی، تبیین حقایق و جهاد تبیین را از واقعه عاشورا و ایستادگی اسرا در برابر ظلم فرا گرفت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تعظیم شعائر الهی، اقامه و جلوگیری از هتک حرمت آن از جمله وظایف مسلمانان در برابر احکام و شعائر دین است.

مدرسی تصریح کرد: شعائر یعنی هر چیزی که نماد و نمود دینی به احکام الهی را دارد و منسوب به پروردگار و جزو آداب و سنت‌های ویژه مسلمانان است و موجب تحریک احساسات و عواطف مذهبی و زنده نگه داشتن روح دینی در فرد و اجتماع شود که آشکار کردن و تعظیم آن موجب اعتلای کلمه الله باشد.

وی با بیان اینکه شناسایی شعائر دین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برنامه‌های حسینی یکی از شعائری است که عواطف دینی را تقویت می‌کند و برای همگان قابل لمس است.

مدرسی تصریح کرد: مساجد نیز جزو شعائر دین محسوب می‌شوند و یکی از برترین مساجد نیز مسجدالاقصی بوده که مسلمانان جهان نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارند، بنابراین مسجدالاقصی را باید از دست یهود خارج کرده و به دست مسلمانان سپرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha