دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
یوسف پور

حوزه/ مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم از تدارک برنامه‌های متنوع گرامیداشت روز خبرنگار امسال در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فخرالدین یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، اظهار کرد: اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم از مدت‌ها قبل دغدغه‌های خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های روز خبرنگار مطرح کرده و در این راستا نیز کمیته‌های اجرایی و رفاهی خانه مطبوعات، از اوایل سال جاری در تدارک برنامه‌های روز خبرنگار بودند.

وی تصریح کرد: در همین راستا نیز مجموع نظرات و دغدغه‌های جمعی از اعضای خانه مطبوعات و فعالان رسانه ای جمع‌آوری شد تا برنامه‌های روز خبرنگار امسال هم به لحاظ کمی و هم از جهت کیفی تقویت و رضایت اهالی رسانه فراهم شود.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای خانه مطبوعات به مناسبت روز خبرنگار، برگزاری برنامه‌های تفریحی و فرهنگی بود که تلاش شده این امر در برنامه‌های امسال پررنگ‌تر باشد.

وی عنوان کرد: شعاری تحت عنوان «بدون خبرنگار لحظه ها ماندگار نمی‌شود» برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب برای ایام روز خبرنگار امسال در نظر گرفته شده که این فرموده مقام معظم رهبری نشان از اهمیت نقش و ماموریت اهالی رسانه دارد.

یوسف‌پور اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال نیز روز خبرنگار با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مصادف شده و امکان برگزاری جشن روز خبرنگار در این ایام فراهم نبود، با تصمیم اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم مقرر شد، دورهمی مفرح خانوادگی اصحاب رسانه بعد از ایام ماه صفر برگزار شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های روز خبرنگار در قم پرداخت و گفت: مراسم غبارروبی و تجدید پیمان خبرنگاران و اهالی رسانه با شهدای گرانقدر در روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه و از ساعت ۸:۳۰ صبح در گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام قم برگزار می‌شود.

وی افزود: رونمایی از سامانه ترفه (تعالی، رفاه و همراهی) اعضای خانه مطبوعات استان قم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روز ۱۷ مرداد است که با راه اندازی این سامانه تلاش می شود ضمن جمع آوری بانک اطلاعاتی اعضا تمامی برنامه ها در این بستر اطلاع رسانی و اجرایی شود.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم همچنین از اعلام فراخوان مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانه مطبوعات و خانواده‌های این عزیزان خبر داد و گفت: این مسابقه کتابخوانی با مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با محوریت کتاب «فتح خون» نوشته شهید سید مرتضی آوینی از ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.

یوسف‌پور در ادامه از تدارک مسابقات ورزشی ویژه اعضای خانه مطبوعات استان قم به مناسبت روز خبرنگار خبر داد و گفت: مسابقات بدمینتون، تیراندازی، تنیس روی میز و مینی گلف در این ایام پیش‌بینی شده است. وی عنوان کرد: سانس ویژه و اختصاصی برای تماشای یکی از فیلم های سینمایی روی پرده برای خبرنگاران و خانواده ایشان در پردیس سینمایی بازار شهر قم و همچنین سانس استفاده از استخر ویژه خبرنگاران در استخر شهید بنیادی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان قم همچنین از هماهنگی با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای برگزاری مراسم غبارروبی خبر داد و گفت: ویژه‌ برنامه «عهد عاشقی» نیز با محوریت تجدید میثاق با امام عصر عج الله تعالی شریف و گرامیداشت مبلغه بزرگ واقعه عاشورا حضرت زینب کبری سلام الله علیها و یادبود شهید القدس حاج اسماعیل هنیه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست صمیمی اهالی رسانه با مجمع نمایندگان استان به منظور طرح و بررسی مشکلات جامعه خبری قم از دیگر برنامه های ایام روز خبرنگار امسال است.

یوسف پور عنوان کرد: اصحاب رسانه استان قم همانند هر هفته که در انعکاس خطبه های نماز جمعه حضور فعالی دارند و در روز جمعه هفته جاری نیز حضوری ویژه ای در نماز عبادی سیاسی جمعه قم خواهند داشت.

‌یوسف‌پور اضافه کرد: به مناسبت روز خبرنگار، اکران تبلیغات محیطی در سطح شهر و تبلیغات مجازی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به منظور پاسداشت این روز دنبال خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: جزییات هر یک از برنامه ها نیز به صورت جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد و امیدواریم مجموعه برنامه‌های پیش‌بینی شده روز خبرنگار امسال بتواند رضایت خاطر اصحاب رسانه استان قم را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha