سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کد خبر: 1174845
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
خبرنگاران غزه

حوزه/ شهدای خبرنگار غزه در سمت درست تاریخ ایستادند و خون شان را جوهر قلم شان قرار دارند تا صدای «هل من ناصر ینصرنی» مردم غزه را به دنیا مخابره کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هفدهمین روز از مردادماه برای اهالی رسانه یادآور شهادت مردی است که در دقایق پایانی زندگی اش هم دست از انجام رسالتش بر نداشت به همین خاطر این روز را به نام او نام گذاری کردند.

تفاوتی ندارد که جنگ گرم باشد یا نرم، سلاح دشمن فریب، نیرنگ و تهمت باشد یا تانک و موشک؛ چون خبرنگاران در هر دو میدان دلاورانه می‌ایستند و رسالت خود را انجام می‌دهند.

خبرنگاران راویان و نگارندگان حقایق هستند تا نه تنها مردمان هم عصرشان از وقایع و حقایق دنیا مطلع شوند؛ بلکه آنچه رخ می‌دهد را بدون پیش داوری برای آگاهی و قضاوت به دست آیندگان بسپارند. اما کسانی هستند که تاب روایت و افشای جنایت و عملکردشان را ندارند به همین خاطر با شیوه‌های مختلف در صدد خاموش کردن صدای رسانه‌ها بر می‌آیند.

محمد بسام الجمل خبرنگار خبرگزاری فلسطین الان، سلیم الشرافا، اسماعیل الغول خبرنگار الجزیره، رامی الریفی، حسن فرج‌اله از کارکنان ارشد تلویزیون القدس، شیما الگزار روزنامه نگار فلسطینی شبکه المجدت، منتصر الصواف فیلمبردار فلسطینی خبرگزاری آناتولی، ادهم حسونا، محمد الصالحی عکاس خبرگزاری مرجع چهارم، احمد شهاب، خبرنگار رادیو سوت الاسرا، اسعد شاملخ، عصام بهار و ده‌ها خبرنگار دیگر از جمله خبرنگارانی هستند که در راه مخابره حقایق و جنایات به دنیا به دست سفاک ترین رژیم دنیا به شهادت رسیدند.

خبرنگاران غزه؛ روایان بزرگترین قساوت تاریخ

خبرنگارانی که برای روایت یک جنایت بی تکرار در تاریخ در غزه حاضر شده بودند تا صدای مردم مظلومی که در سخت‌ترین شرایط به شهادت می‌رسیدند را به جهان برسانند؛ اما رژیم صهیونیستی برای مخفی ماندن جنایاتش و قطع صدای خبرنگاران از همان روزهای ابتدایی شروع جنگ در هفتم اکتبر اصحاب رسانه و دفاتر رسانه‌ای را مورد هدف قرار داد.

ارتش این رژیم در پاسخ به اعتراض جوامع بین‌المللی نسبت به هدف قرار دادن خبرنگاران و مراکز رسانه‌ای به خبرگزاری‌های بین‌المللی ارسال و اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت خبرنگاران آن‌ها را که در نوار غزه فعالیت می‌کنند، تضمین کند.

خبرنگاران غزه؛ روایان بزرگترین قساوت تاریخ

این در حالی است که بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه (کنوانسیون‌های ژنو مورخ ۱۲ آگوست ۱۹۴۹ و پروتکل الحاقی)، هدف قرار دادن عمدی روزنامه نگاران و غیرنظامیان، جنایت جنگی تلقی می‌شود و باید به خبرنگاران اجازه داده شود که از آزادی و حمایت برای انجام کار خود بدون دخالت ناروا در هر درگیری برخوردار باشند. اما هدف‌گیری خبرنگاران و دفاتر رسانه از سوی رژیم صهیونیستی از همان روزهای نخست تهاجم ارتش اسرائیل به غزه خودنمایی کرد و بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه از زمان شروع تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۱۶۵ نفر از اصحاب رسانه در نوار غزه به شهادت رسیده است.

سمت درست تاریخ

شهدای خبرنگار غزه در سمت درست تاریخ ایستادند و خون شان را جوهر قلم شان قرار دارند تا صدای «هل من ناصر ینصرنی» مردم غزه را به دنیا مخابره کنند.

این افسران بدون سلاح در سخت ترین شرایط به ثبت تاریک ترین بخش تاریخ پرداختند و با تهیه اخبار و گزارش جنایت‌های این رژیم غاصب و خون ریز را به اطلاع مردم دنیا رساندند و دنیایی که ده‌ها سال در خواب فرو رفته بود را بیدار کردند و آنان را به میدان آوردند به طوری که امروز در دل اروپا و آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی می‌ایستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha