چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی، گفت: لازم است که همگان در موضع حمایت از حق، دفاع از مظلوم و حمایت از مظلوم قرار گیرند و موضع بی طرفی و خیانت را اتخاذ نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دیدار مهمانان همایش "نداء الاقصی" که از سوی آستان مقدس حسینی در کربلای معلی برگزار شد، گفت: آنچه لازم است این است که همگان در موضع حمایت از حق، دفاع از مظلوم و حمایت از مظلوم قرار گیرند و موضع بی طرفی و خیانت را به کسانی که فجیع ترین جنایات از سوی این رژیم اشغالگر علیه آنها انجام می شود، اتخاذ نکنند.

وی افزود: بیانیه ای از سوی حضرت آیت الله سیستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه کشتار مدرسه التابعین صادر شد و ایشان این جنایتکاران را هیولاهای انسانی عاری از همه ارزش ها و اصول والای انسانی توصیف کردند و از این که این جنایتکاران از حمایت نامحدود برخی از کشورهای بزرگ برخوردار هستند و این امر مانع از اعمال قوانین بین المللی علیه مرتکبین جنایت علیه بشریت می شود، ابراز تأسف کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی بیان داشت: آیت الله العظمی سیستانی بار دیگر از جهان خواستند تا در برابر این وحشیگری وحشتناک بایستد و از ادامه اجرای نقشه های جنایتکارانه اش جلوگیری کند. ایشان همچنین ملت‌های اسلامی را به اتحاد و انسجام برای اعمال فشار برای توقف جنگ نسل‌کشی در غزه عزیز و حمایت بیشتر از مردم آن در عرصه‌های مختلف دعوت کردند.

وی اشاره کرد: مهم این است که ما در ایام زیارت اربعین از قیام امام حسین (علیه السلام) الهام بگیریم و آن را به عنوان چراغی در تداوم ارزش‌های ایثار و عزّت، عدم تسلیم در برابر ظلم و ستم و ثبات در برابر این وحشی گری رژیم غاصب صهیونیستی در حفظ غرور و عزت استفاده کنیم و این مستلزم فداکاری های عظیم است.

متولی شرعی حرم امام حسین (ع) تصریح کرد: شعار «هیهات منّا الذّلة» بیانگر روح انقلاب حسینی است و این مردم مظلوم غزه در معرض کشتار، آوارگی، گرسنگی و محرومیت از ابتدایی ترین حقوق انسانی قرار دارند و ما آن ها را نمونه‌ای بی‌نظیر و قهرمانانه از استقامت، صبر و پایداری و عدم وجود هرگونه عملی که حاکی از ناتوانی، از دست دادن صبر و تسلیم باشد، می‌بینیم.

وی ادامه داد: انقلاب حسینی، حتی اگر به پیروزی نظامی نرسید، به پیروزی بزرگتری دست یافت، چرا که با نفی ظلم، طاغوت، توحش و وحشیگری، ارزش های والای انسانی و غرور، عزت و روحیه سربلندی اسلام را حفظ کرد.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی تأکید کرد: استواری غزه و کرانه باختری و استواری اراده مردم آن در برابر این ظلم، علیرغم این توحش و وحشیگری که بیش از هر حدی است، نشان دهنده پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین است.

وی در پایان گفت: علیرغم عدم حمایت و شانه خالی کردن نزدیکترین افراد از مردم فلسطین، این مردم با این وجود ایستادگی کردند و با وجود محاصره شدید از همه جا، گرسنگی و کمبود غذا و دارو، استوار، صبور، توانا و سرافراز و سربلند بودند و از آنان هیچ گونه اغماض و ذلت و تسلیم در برابر این جنایت شنیده نشد، بلکه در برابر اراده خداوند متعال و تقدیر او تسلیم بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha