شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
کد خبر: 1177456
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تبریز

حوزه/  در آیین پایانی کنگره منطقه‌ای شعر محرّم از مجموعه شعر (منطومۀ) «گفتگو با آسمان» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، منظومۀ «گفتگو با آسمان» سروده جلال محمدی از شاعران برجستۀ کشورمان می‌باشد که به همت بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و انجمن شاعران اهل بیت «علیهم‌السلام» منتشر شده است.

این‌کتاب که شامل مثنوی‌های به‌هم‌ پیوسته‌ای با موضوعات مختلف مانند عاشورا و برخی شخصیت‌های آن، دفاع مقدس، مسائل اجتماعی، سیاسی و عرفانی و مسائل جهان اسلام برای نیل به وحدت ملی و وحدت امت اسلام است با حضور دهها تن از شاعران شمالغرب کشور و مسئولین فرهنگی آذربایجانشرقی رونمایی شد.

کتاب «گفتگو با آسمان» در ۳۰۰ صفحه و شامل حدود ۱۶۰۰ بیت از اشعار استاد جلال محمدی در قالب مثنوی و غزل است که به گفتۀ اساتید ادبیات از آثار نفیس و فاخر در حوزۀ شعر اندیشه‌گراست.

بر کتاب «گفتگو با آسمان» مقدمۀ مفصلی نیز دربارۀ شعر اندیشه‌گرا و افکار شاعر و بررسی اشعار آن توسط یکی از اساتید ادبیات نوشته شده است.

استاد جلال محمدی شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار برجستۀ کشورمان است که تاکنون بیش از ۳۰ جلد از آثار و اشعار وی مانند مجموعه شعرهای «هبوط»، «تیغ و تغزل»، «به رسم طایفه عشق»، «قافلۀ قفقاز»، « شهریار، انقلاب اسلامی و قفقاز»، «بیزیم قبیله‌میز قبله‌میز بیردی» (قبیله و قبلۀ ما یکی است) منتشر شده است. برخی از آثار وی مانند « آدین چیچک‌له‌نیر» به زبان ترکی در خارج از کشور نیز به چاپ رسیده است.

سردبیری برخی نشریات منطقه‌ای، دبیری انجمن‌های ادبی شهریار و شاعران اهل بیت ع، دبیری علمی کنگره‌های شعر استانی، منطقه‌ای و جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر، ویراستاری آثار ادبی و تاریخی از جمله فعالیتهای استاد جلال محمدی در سی سال اخیر می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha