شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه هندوستان

حوزه/ مراسم اختتامیه دوره پذیرش طلاب برای مدرسه علوی قم، با حضور چند تن از علمای، اساتید و طلاب هندوستانی، پنجشنبه یک شهریور در نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة هندوستان، برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم اختتامیه دوره پذیرش طلاب برای مدرسه علوی قم، با حضور چند تن از علمای هندوستان و اساتید و طلاب، پنجشنبه یک شهریور در نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة هندوستان، برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند توسط «غازی عباس» از منطقه کشمیر آغاز و سپس مدیران مشروحی از برنامه آینده و توصیه های اخلاقی را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا شاکری رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در هندوستان با استقبال از دانشجویان علوم و معارف اهلبیت علیهم السلام، حضور آنان در این مرکز را مغتنم شمرد و از زحمت ها و تلاش های حجت الاسلام سید مسعود اختر رضوی مدیر مدرسه علوی قدردانی کرد.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة با استناد به ششمین آیه سوره انشقاق «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلی رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقیهِ» ای انسان در راه طاعت و عبادت حق بکوش که عاقبت حضور پروردگار خود می ‌روی، تاکید کرد: طبق فرمایش مولای مان امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام، انسان ها باید بداند که از کجا آمده اند، برای چه آمده اند و به کجا میروند، آنچه مایه حیات و تعالی انسانها است این است که انسان ها خود را بشاسند.

حجت الاسلام و المسلمین شاکری با بیان این که استعدادها و حافظه های انسان ها متفاوت است ولی خداوند متعال همه آنان را بسوی فهم و حفظ قرآن کریم هدایت کرده است، ابراز داشت: انسان برای به فعلیت رساندن استعداد خود تلاش کند و آرام آرام به آن سوی گام بردارد و هرگز نا امید نشود چون طبق فرمایش قران کریم" لا تقنطوا من رحمة الله ؛ از رحمت خداوند هرگز مایوس نشوید" ناامیدی کفر و یکی از حربه های شیطانی است.

قابل ذکر است که پس از اعلام فراخوان پذیرش این دوره از سوی مدرسه علوی قم، حدود صد طلبه از سراسر حوزه علمیه هندوستان برای تحصیل ثبت نام کردند که از بین این تعداد حدود ۳۶ نفر در نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة پذیرش می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha