سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
محمد الهندی

حوزه/ معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: هیچ طرفی نمی‌تواند نحوه مدیریت گذرگاه رفح را به ما تحمیل کند اکنون آمریکا به بخشی از مشکل تبدیل شده است و منفعت انتخاباتی کاخ سفید ایجاب می‌کند که به توافق در غزه دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره تازه‌ترین تحولات غزه و مذاکرات آتش بس گفت: آمریکا در مذاکرات آتش بس غزه هیچ فشاری به رژیم صهیونیستی وارد نکرده است. نتانیاهو هم نمی‌خواهد به توافق برسد.

وی افزود: ما با حماس درباره آنچه در مذاکرات قاهره اتفاق افتاد، رایزنی کردیم و موضع ملی همان چیزی است که حماس در قاهره بیان کرد.

الهندی تصریح کرد: از میانجی‌ها انتظار می‌رود تا بر اسرائیل فشار بیاورند. ما معتقدیم که پایبندی نتانیاهو به باقی ماندن نظامیان صهیونیست در محور فیلادلفیا سیاسی است نه امنیتی. طرف مصری نیز با ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا مخالفت کرده است.

وی ادامه داد: گذرگاه رفح یک موضوع داخلی فلسطین است و هیچ طرفی نمی‌تواند نحوه مدیریت آن را به ما تحمیل کند. اکنون آمریکا به بخشی از مشکل تبدیل شده است و منفعت انتخاباتی کاخ سفید ایجاب می‌کند که به توافق در غزه دست پیدا کند.

الهندی خاطرنشان کرد: حرکت بین شمال و جنوب نوار باید برای شهروندان فلسطینی آزاد باشد. کنترل اسرائیل بر محورها، بهانه‌ای برای حفظ کنترل بر حرکت و زندگی ساکنان نوار غزه است. اسرائیل برای کسب اهداف حزبی و سیاسی افراط گرایان از بندهای توافق که پیشتر ارائه شده بود، عقب نشینی کرده است.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی همچنین گفت: تیم‌های فنی بدون نمایندگان حماس در قاهره حضور دارند، در حالی که مسئله اصلا فنی نیست. مقاومت با عملیات‌ روزانه خود ارتش اسرائیل را خسته و آن را مجبور به عقب نشینی از غزه می‌کند. دستاوردهای مقاومت در نوار غزه چیزی است که از کرانه باختری محافظت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha