دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
نصرالله

حوزه/ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به جزئیات عملیات گسترده این جنبش علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و از آن تحت عنوان «عملیات روز اربعین» نام برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود با تسلیت درگذشت سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان اظهار داشت: آقای الحص، نماد ملی گرایی و شفافیت بود و تا آخرین لحظات عمرش از مقاومت حمایت می‌کرد.

وی افزود: طرفی که شرایط در لبنان و جبهه را به این سطح از تشدید تنش رساند، دشمن اسرائیلی بود. عملیات گسترده خود را که انجام شد، عملیات روز اربعین می‌نامیم.

تصمیم گرفته شد عملیاتمان به شکل جداگانه انجام شود

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: شتاب در پاسخ، آن هم در اوج آماده باش اسرائیل و آمریکا ممکن بود به شکست بینجامد، از جمله علل تأخیر در پاسخ نیاز به مدتی زمان و رایزنی و مشورت‌های لازم درباره اینکه پاسخ از طریق محور انجام شود یا به شکل جداگانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: درنگ کردیم تا به مذاکرات فرصت دهیم، زیرا هدف ما از همه فداکاری‌ها، توقف جنگ علیه غزه است، به دلایلی که با گذشت زمان مشخص خواهد شد تصمیم گرفته شد که ما به شکل جداگانه عملیاتمان را انجام دهیم و هر طرف خود تصمیم بگیرد که چه زمانی و چگونه پاسخ دهد.

سید حسن نصرالله ابراز کرد: عناوین و قواعدی برای پاسخ تعیین کردیم از جمله هدف قرار ندادن غیر نظامیان. تصمیم گرفتیم که هدف نظامی و با عملیات ترور شهید فؤاد شکر مرتبط باشد، تصمیم گرفتیم که هدف در عمق فلسطین اشغالی و نزدیک به تل آویو باشد.

پایگاه گلیلوت وابسته به امان را هدف قرار دادیم

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: پایگاه گلیلوت را هدف قرار دادیم که یک پایگاه مهم وابسته به «امان» شاخه اطلاعات نظامی رژیم اشغالگر و وابسته به یگان ۸۲۰۰ است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: از علل تاخیر در پاسخ که بعد از تشییع سید محسن شکر برای آن آماده بودیم که جوانان، سلاح، برنامه‌ها و جزئیات را به خوبی آماده کرده بودیم، اولا حجم گسترده آمادگی امنیتی، اطلاعاتی، فنی، میدانی، هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل و آمریکا بود، آنها در آماده باش کامل بودند و عجله ممکن بود به معنای شکست باشد.

وی ادامه داد: دوم، تاخیر همان گونه که در مراسم هفتم شهید محسن گفتم، مجازات دشمن بود، این آماده باش و خستگی روحی و روانی، اقتصادی و مالی خوب بود که تا مدتی ادامه داشته باشد و ادامه خواهد داشت، اکنون از پاسخ حزب الله سخن می‌گوییم، پاسخ ایران و یمن باقی مانده است.

وی تصریح کرد: سوم، اینکه نیازمند وقت برای بررسی و رایزنی در این باره بودیم که آیا محور مقاومت در یک زمان پاسخ دهد یا هر گروه به صورت انفرادی وارد شود که این هم نیازمند وقت بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: چهارم، اینکه زمانی که به قطعیت نزدیک می‌شدیم به قصه ۱۵ اوت رسیدیم که آمریکایی‌ها وارد معرکه شدند، یکی از علل ورود آمریکای منافق، ترس از پاسخ مقاومت و پیامدهای آن بود که به جنگ منطقه‌ای منجر نشود، شروع کردند از آتش بس و توقف جنگ صحبت کردن.

وی تأکید کرد: بنابراین کمی صبر کردیم، به کسی نگفتیم که ما صبر می‌کنیم، اما در واقع صبر کردیم تا به مذاکرات فرصت دهیم، چون هدف اصلی ما از همه این نبردها و شهادت‌ها، توقف تجاوز به غزه بود، فرصت کافی دادیم، اما دیدیم که نتانیاهو شرایط جدیدی را مطرح کرد و آمریکا هم با او همراهی کرد و به وقت کشی روی آوردند، پس دلیلی نداشت که ما بیش از این تاخیر کنیم.

تعدادی از پهپادها به دو هدف مشخص رسیدند

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: یگان ۸۲۰۰ در پایگاه گلیوت مستقر هستند که این پایگاه در زمینه جاسوسی فعالیت می‌کند و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری لبنان و فاصله ۱۵۰۰ متری تل آویو واقع شده، قرار بود که برادران ۳۰۰ فروند موشک کاتیوشا را شلیک و بین پایگاه‌های مختلف تقسیم کنند، زیرا این تعداد موشک برای مشغول کردن گنبد آهنین و موشک‌های رهگیری برای چند دقیقه کافی است تا پهپادها عبور کنند.

وی اظهار کرد: هیچ یک از سکوهای شلیک مقاومت پیش از آغاز کار هدف قرار نگرفت، مقاومت ۳۴۰ فروند موشک شلیک کرد و به رغم حملات هوایی، پهپادها برای حمله به پرواز درآمدند و هیچ یک از آشیانه‌های پهپادها نه قبل و نه پس از آغاز کار، در معرض حمله قرار نگرفتند، اطلاعات ما نشان می‌دهد تعدادی از پهپادها به دو هدف مشخص رسیدند، اما دشمن مثل همیشه بر آن سرپوش می‌گذارد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه روایت اسرائیل درباره اتفاق‌هایی که روی داد، مملو از دروغ است و بازتاب دهنده سطح ضعف و ناتوانی این رژیم است، ابراز کرد: سخن گفتن درباره قصد مقاومت برای هدف قرار دادن غیر نظامیان و اینکه رژیم اشغالگر این حملات را خنثی کرده، ادعاهای دروغین است، چیزی که برای آن برنامه ریزی شده بود روی داد و حتی بیش از آن محقق شد، قرار بود ۳۰۰ فروند موشک شلیک کنیم اما ۳۴۰ فروند موشک شلیک کردیم و اکنون برای استفاده از موشک‌های راهبردی قصدی نداشتیم، اما شاید در آینده و آینده نزدیک از آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هر یک از موشک‌های راهبردی که درباره آن سخن می‌گویند، به هیچ وجه هدف قرار نگرفت، جایی که هدف قرار گرفت دشت‌های خالی یا مناطقی بود که از این نوع موشک‌ها تخلیه شده بود، ادعای دشمن که نتانیاهو آن را بیان کرد مبنی بر اینکه هزاران موشک و هزاران سکوی شلیک موشک را منهدم کردند ادعای دروغین است.

فقط دو سکوی شلیک موشک ما هدف قرار گرفت، عملیات ما موفق بود

سید حسن نصرالله یادآور شد: پیش از عملیات، هیچ یک از سکوهای شلیک موشک‌ها هدف قرار نگرفت و پس از عملیات، فقط دو سکوی شلیک موشک هدف قرار گرفت، دشمن هیچ اطلاعاتی در اختیار نداشت و حملات هوایی آن یک ساعت پیش از عمل ما صورت گرفت و این ناشی از حرکت طبیعی رزمندگان بود.

وی بیان کر: هیچ یک از حملات هوایی که دشمن اجرا کرد، منطقه عملیات را هدف قرار نداد، اتفاقی که روی داد تجاوزگری بود نه عمل پیش دستانه، اگر تصور کنیم که عمل پیش دستانه بوده هیچ اثری بر عملیات نگذاشت، عملیات ما همان طور که برای آن برنامه ریزی شده بود، موفقیت آمیز بود.

تعیین هدف اصلی عملیات

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در پایان بررسی‌ها به یک هدف اساسی برای عملیات رسیدیم، یک هدف اصلی در عمق که الان اعلام می‌کنم، این هدف پایگاه گلیلوت بود، این پایگاه در شرق بزرگراهی قرار دارد که به شمال می‌رود، یک پایگاه اطلاعات نظامی در شرق آن قرار دارد و در غرب آن پایگاه موساد، این پایگاه اطلاعاتی اصلی اسرائیل شعبه "امان" است و نیروهای یگان ۸۲۰۰ در آن هستند که کار جمع آوری اطلاعات، کارهای سایبری و شنود را انجام می‌دهد و دارای تجهیزات زیادی است و نیروهای زیادی در آن فعالند، این پایگاه مدیریت ترورها در منطقه و ایجاد فتنه و جنگ روانی و انحراف افکار عمومی را برعهده دارد، این پایگاه ۱۱۰ کیلومتر از لبنان و ۱۵۰۰ متر با تل آویو فاصله دارد، یعنی در حومه تل آویو قرار دارد و این پایگاه را هدف اصلی قرار دادیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ابراز کرد: در برابر روایت دروغین اسرائیل و شکست اطلاعاتی آن قرار گرفته‌ایم، به رغم همه ارعابی که برخی در داخل لبنان به روند آن کمک کردند، مقاومت این تصمیم را گرفت و آن را اجرا کرد و بیش از آن تاخیر نکرد، امروز شاهد صحنه‌ای بودیم که بیان کننده شجاعت مقاومت و حامیان و پشتیبان‌های آن بود.

وی تأکید کرد: این تصمیم به رغم همه ارعاب ناشی از آمریکا و غرب بود، این نخستین عملیات بزرگی بود که مقاومت در نبود فرمانده بزرگی مانند سید فؤاد اجرا کرد و بر این باوریم که روح فرماندهان شهیدمان در کنار ما حضور داشتند و از ما حمایت کردند، رژیم اسرائیل را با کاتیوشا به تعطیلی کشاندیم و اگر موشک‌های دیگری شلیک کنیم، آن وقت چه اتفاقی روی خواهد داد؟

سید حسن نصرالله اذعان کرد: هر امیدی برای خاموش کردن جبهه‌های پشتیبانی، امیدهای واهی است و آنچه را یازده ماه پیش آغاز کردیم آن را کامل خواهیم کرد، هر قدر که ارعاب و قربانی‌ها باشد به آن ادامه خواهیم داد، ما قومی هستیم که امکان ندارد بپذیریم در برابر کسی تسلیم شویم و خون مظلوم ما در برابر شمشیر پیروز خواهد شد، دشمن باید بداند روزی که ممکن است با سر و صدا و ساز و برگ موسیقایی به لبنان حمله کند پایان یافته و شاید روزی برسد که ما اینچنین به آن‌ها حمله کنیم.

پهپادهای ما به هدف اصلی رسیدند

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی که اعلام کردیم پایگاه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» یگان ۸۲۰۰ در گلیوت در نزدیکی تل آویو بود و هدف کمکی هم پایگاه پدافند هوایی در عین شیما بود، گفت: اطلاعات ما و برخی منابعی که داریم نشان می‌دهد تعداد زیادی از پهپادها به این دو هدف رسیدند، اما دشمن مانند همیشه سرپوش می‌گذارد، به هر حال گذشت زمان واقعیت‌ها را روشن می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha