جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام عبادی گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در تولید ملی و امید نبستن به دشمن است و برطرف کردن مشکلات مردم نیاز به برنامه‌ریزی دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی امام جمعه موقت بیرجند، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت چهاردهم و رئیس جمهور توصیه‌هایی داشتند؛ ما موفقیت رئیس جمهور را می‌خواهیم چون موفقیت دولت یعنی گره از کار مردم گشوده شود و انقلاب به جلو حرکت کند.

وی افزود: موفقیت دولت چهاردهم در صورتی به دست می‌آید که مدیرانی منصوب شود که توانمند و متعهد باشند و پست بی‌ربط به کسی داده نشود، زیرا نبود این‌ موارد و عدم توجه به آن آسیب زیادی به دولت و انقلاب وارد می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: استفاده از کارشناسان، حکمرانی فضای مجازی و هوش مصنوعی، علاج پیری جمعیت و زاد و ولد، توجه به معنویت در دوران مسئولیت، حضور در بین مردم و آشنایی با مشکلات و شنیدن درد و دل‌های آنان از نکات و مسائل بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه دولتمردان و رئیس جمهور قرار گیرد.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی در گرو توجه و حمایت از تولید ملی و امید نبستن به دشمن است، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای حل مشکل تورم و کاهش فشار اقتصادی بر مردم باید در دستور کار دولت چهاردهم باشد.

وی متذکر شد: از مذاکره‌ای که منافع ملت ایران از آن به دست بیاید، کسی اِبایی ندارد اما باید این مذاکره عزتمندانه باشد نه اینکه آسیب ببنیم و همه چیز را نقد بگیرند اما به تعهدات خود عمل نکنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ملت مظلوم غزه با طوفان الاقصی هیمنه‌ اطلاعاتی، نظامی و حتی رسانه‌ای صهیونیست را درهم شکست، عنوان کرد: امروز آبرویی برای اسرائیل و صهیونیست و حتی آمریکا و غرب باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه انسان علی‌رغم شهرت، مال و هر جایگاه و منصبی که دارد باید به فقر ذاتی و شکوفایی استعدادهای خود توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: انبیاء و اهل بیت(ع) آمدند تا ما را با معرفت نفس آشنا کنند، چون در این صورت تبدیل به نمرود و فرعون و نتانیاهو نمی‌شویم.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه ریشه بسیاری از رذایل اخلاقی به دلیل غرور افراد است، تصریح کرد: پرورش و شکوفایی استعداد معنوی مهمترین استعدادی می‌باشد که بشر از آن غافل شده، در حالی که با پرورش این استعداد می‌تواند به قرب الی الله برسد.

وی تأکید کرد: بشر اگر معرفت نفس پیدا نکند و به اصطلاح استعدادهای درونی خود را نشناسد راه را گم می‌کند و به مقصد نخواهد رسید و گاهی مانند رژیم غاصب اسرائیل از هر حیوانی پَست‌تر می‌شوند و از هیچ جنایت و ظلمی حتی به زنان و کودکان فروگذار نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت دهم شهریور سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: این عزیزان امنیت کشور را تأمین می‌کنند و گرنه همان بلایی که دشمنان و صهیونیست‌ها بر سر غزه درآوردند بر سر مردم ایران هم درمی‌آورند.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: اگر ما قوی نباشیم و تجهیزات نداشته باشیم و نیروهای مسلح زحمت نکشند، رذل‌ترین موجودات عالم بر ما مسلط می‌شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha