شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ استاندار خراسان رضوی از ‌پیش‌بینی ورود ۷.۵ میلیون زائر به مشهد در ایام آخر ماه صفر خبر داد و گفت: تاکنون ۲ میلیون نفر وارد مشهد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، یعقوبعلی نظری با اشاره به سفر ایرانی‌ها و زائران خارجی امام رضا (ع) در ایام آخر ماه صفر، اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون زائر وارد مشهد شده‌اند و پیش‌بینی برای زائرین پیاده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر است که از ۴ مسیر وارد مشهد خواهند شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۲۰ هزار اسکان رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و خانه مسافرهاست که تا حدود ۸۰ درصد رزرو شده است، افزود: ۸۰۰ هزار امکان اسکان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای دهه پایانی صفر، تصریح کرد: در نظام مقدس اسلامی موضوع زیارت که مورد درخواست آحاد مردم ما است در سه لایه کارگروه ملی زیارت، قرارگاه استانی و قرارگاه خاص مشهد مدیریت می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ما ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر را پذیرایی کردیم، برآورد ما این است امسال با حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش به حدود ۷ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خدمت‌گزاری کنیم. بازه زمانی ما از ۲۰ صفر تا پایان ماه است.

نظری افزود: براساس برآوردی که تا امروز داریم، حدود دو میلیون زائر وارد مشهد شدند، البته زائران پیاده هنوز به مشهد نرسیدند. پیش‌بینی ما برای زائران پیاده حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر است که از چهار مسیر وارد مشهد مقدس خواهند شد و تمهیدات در خدمت زائران خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اسکان در بخش‌‎های مختلف تقسیم‌بندی شده است، عنوان کرد: اسکان رسمی ما حدود ۲۲۰ هزار نفر شب شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه مسافرها است. حدود ۸۰ درصد این ظرفیت‌ها توسط زائران رزرو شده است.

وی ادامه داد: بخش بعدی اقامتگاه‌های موقت هستند که حداقل امکانات از جمله مفروش بودن و... را دارند. از جمله این اقامتگاه‌ها مدارسی است که تجهیز می‌شود. این اقامتگاه‌های موقت حدود ۳۰۰ هزار نفر شب ظرفیت دارند. مابقی ظرفیت‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر شب اقامتگاه‌های اضطراری هستند. در مجموع حدود ۸۰۰ هزار نفر شب امکان اسکان برای زائران در این سه بخش پیش‌بینی کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha