دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
صباغ‌زاده

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: سینمای ما نتوانسته کارهای خوبی در حوزه تاریخ اسلام تولید کند به ویژه در پرداختن به حضرت رسول (ص) کم کار بوده‌ایم.

مهدی صباغ‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: سینمای ما نتوانسته کارهای خوبی در حوزه تاریخ اسلام تولید کند به ویژه در پرداختن به حضرت رسول (ص) کم کار بوده‌ایم، در حالی‌که سینمای ایران اسلامی موظف است با ساخت کارهای متعدد گوشه‌ای از زیبایی‌های اسلام را نه تنها برای مخاطبان داخل، بلکه برای جهانیان تصویر کند.

وی افزود: دلیل این کم کاری را در چند عامل می‌توان جستجو کرد. مهم‌ترین آن به بحث امکانات برمی‌گردد. فیلمی که قرار است روایتگر گوشه‌ای از زندگی حضرت رسول (ص) باشد باید از بهترین کیفیت سود ببرد چون کار ضعیف در این حوزه به هیچ وجه قابل قبول نیست اما اگر یک فیلم بتواند به درستی به شخصیت حضرت رسول (ص) بپردازد در تاریخ ماندگار خواهد شد.

کارگردان فیلم «سناتور» ادامه داد: بگذارید فیلم محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد را مثال بزنم. این فیلم ۴۰ سال پیش تولید شده اما به واسطه امکانات خوبی که در اختیار داشت نامش در تاریخ ماندگار شده است اما چرا ما نباید بتوانیم کارهای مشابه تولید کنیم البته مجید مجیدی با ساخت فیلم «محمد رسول الله» کودکی حضرت رسول را تصویر کرد اما تعداد این کارها باید بیشتر باشد

صباغ‌زاده با بیان اینکه با ساخت فیلم «راه بهشت» به صورت غیر مستقیم زندگی حضرت رسول (ص) پرداخته است، گفت: در این فیلم داستانی از صدر اسلام روایت می‌شود اما به بهانه یک قصه عاشقانه ما گوشه‌ای از زندگی پیامبر را در فیلم شاهد هستیم. در این کار من محدودیت‌های متعددی داشتم اما تلاشم این بود بهترین نتیجه حاصل شود. خوشبختانه این اتفاق رخ داد چون «راه بهشت» جایزه مصطفی عقاد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

وی بیان کرد: مسلماً دوست دارم باز هم فیلمی در حوزه صدر اسلام بسازم اما بودجه چنین کاری را بخش خصوصی نمی‌تواند تامین کند بلکه باید نهادهای دولتی بانی چنین آثاری باشند. هر اندازه سینمای کشورمان در زمینه فیلم‌های تاریخی سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشد نتیجه بلند مدت آن بسیار خواهد بود.

وی در انتها تاکید کرد: تلویزیون نیز می‌تواند در این راستا قدم‌های خوبی بردارد البته با ساخت کارهایی نظیر «مختارنامه»، «امام علی(ع)» و... تا حدودی اقداماتی انجام شده است اما باید تعداد کارهای مربوط به صدر اسلام بیشتر باشد به ویژه که مردم کارهایی با محوریت صدر اسلام را بسیار دوست دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha