چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
علامہ سید جواد نقوی

حوزه/ رئیس جامعه عروة الوثقی پاکستان با ابراز تاسف از وضعیت کنونی مسلمانان گفت: حتی فریاد"یا اهل المسلمین" که از جسدهای مثله شده غزه برخاسته است نتوانست وجدان مسلمانان را بیدار کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی رئیس جامعه عروة الوثقی پاکستان با ابراز تاسف از وضعیت کنونی مسلمانان گفت: حتی فریاد"یا اهل المسلمین" که از جسدهای مثله شده غزه برخاسته است نتوانست وجدان مسلمانان را بیدار کند، در حالی که فرمان نبی اکرم (ص) را همه می دانند که فرمود: «کسی که بعد از شنیدن ندای یاری مظلوم سکوت کند از دایره ی اسلام خارج است».

رئیس جامعه عروة الوثقی در توضیح این مطلب گفت: که روند جدا سازی افراد خوب و بد در میان مؤمنان یک قانون مستمر الهی است که برای آن نظام آزمایش تعین شده است و این آزمایش را امروزه از طریق نبرد غزه مشاهده می کنیم.

وی در ادامه گفت: خداوند در کربلام با قیام امام حسین (ع) فرق میان افراد خوب و بد را آشکار کرد. و گروه ساکت و بی تفاوت را در ردیف بدکاران قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد نقوی در ادامه گفت: بر اساس دلایلی برخی از افراد در آن زمان از امام حسین (ع) حمایت نکردند، آیا آنها باز هم مقدس و محترم ماندند؟ امروزه تمام دین مسلمانان همان شده است. کشورهای عربی همان دین ذلت آمیز را پذیرفته اند، لذا هیچ صدایی از آنها علیه ظلم شنیده نمی شود.

وی گفت: کسانی که می خواهند در صف طیبین قرار گیرند باید خود را از ظالمان جدا کرده و هویت خود را آشکار کنند تا وعده های الهی به نفع آنها محقق شود، مانند یمن، لبنان، ایران، عراق و مؤمنان سایر کشورها صفوف خود را جدا کرده و در کنار مؤمنان غزه ایستاده اند و این امتیاز را به دست آورده اند.

حجت الاسلام سید جواد نقوی گفت: نتیجه این جنگ این خواهد بود که فرق میان طیب و خبیث روشن می شود و گرنه مانند خاذلین(سکوت کنندکان) کوفه توبه کردند و لی نتیجه ای نداد، امروز وقت یاری غزه است و برای سکوت کنندگان از حمایت و نصرت غزه توبه شان بعدا هیچ اثری نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: خداوند خاذلین را بر حال خود شان واگذار نمی کند بلکه بر آنها بدترین ظالم مسلط خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha