جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
پروینی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: فیلم‌هایی نظیر «قلب رقه» تنها اثری حادثه‌ای و اکشن نیستند بلکه از آنها می‌توان به عنوان تولیدات استراتژیک نام برد که در آن ظرفیت‌های اطلاعاتی و نظامی کشورمان تصویر می‌شود.

سعید پروینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قلب رقه» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: فیلمنامه این کار توسط خیرالله تقیانی‌پور کارگردان اثر به من پیشنهاد شد. وقتی قصه را خواندم متوجه شدم پیام آن با اهداف و سلیقه من همسو است برای همین تهیه آن را پذیرفته و وارد مرحله تولید شدیم. فیلم‌هایی نظیر «قلب رقه» آثاری پرخرج هستند. برای همین تنها بخش دولتی از عهده هزینه چنین کارهایی برمی‌آید.

وی افزود: قبل از اینکه فیلم جلوی دوربین رود هیچ نهاد و مرکزی در ساخت آن مشارکت نکرد اما وقتی به تنهایی کار را جلوی دوربین بردم مشارکت دولتی نیز انجام شد. فیلم‌های نظیر «قلب رقه» تنها آثاری حادثه‌ای و اکشن نیستند بلکه از آنها می‌توان به عنوان تولیدات استراتژیک نام برد که در آن ظرفیت‌های اطلاعاتی و نظامی کشورمان تصویر می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: ساخت تولیداتی که در آن قدرت‌نمایی اطلاعاتی و نظامی صورت می‌گیرد تنها مختص به سینمای ایران نمی‌شود بلکه در همه جهان تولید کارهای این چنینی رایج است. برای مثال گاهی مواقع «ام آی سیکس» سازمان اطلاعاتی انگلیس، خود سفارش دهنده فیلم و سریال می‌شود چون می‌داند ابزار سینما قادر است دستاوردهای بسیاری به همراه داشته باشد.

وی درباره چرایی کم‌کاری سینما در پرداختن به موضوعات اطلاعاتی گفت: متاسفانه سینمای فعلی ما به شدت سیاست‌زده شده است البته به مدد تولید سریال‌های امنیتی تلویزیون، وضعیت رو به بهبود است و توجه به موضوعات استراتژیک در سینما شکل جدی‌تر پیدا کرده و عوامل سینما نیز با اشتیاق بیشتری در این حوزه ورود می‌کنند.

این سینماگر در انتهای سخنانش تاکید کرد: فیلم «قلب رقه» بعد از اکران توانسته پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی این امر نشان از تمایل مخاطب به تماشای چنین کارهایی دارد اما یک مطلب در این رابطه وجود دارد چرا فیلم‌های طنز باید در یک روز هشت سانس نمایش داشته باشند اما فیلم‌های جدی تنها با دو سانس روی پرده روند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha